Ga naar inhoud


Humbox LNB volgorde in PET123


dr_grebber

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik gebruik een STAB120 rotor afwisselend voor een Humax en een Hauppauge DVB-S1.3. Nu moeten de verschillende satelieten in dezelfde volgorde geprogrammeerd worden, zowel in de Humax als in de DVB-software. Omdat de DVB-software gebaseerd is op DISEQC, dat weer van Eutelsat afkomt en die dus zichzelf op positie 1 voor de astra hebben geplaatst valt mij iedere keer op dat de settings van PET123 beginnen met Astra ipv. Hotbird. Ik vermoed dat in eerste instantie de Astra de grootste marktaandeel had, maar vervelend is dus wel dat zowel met Setedit als Humbox niet de volgorde van LNB gewijzigd kan worden. Wel schijnt XOak de oorspronkelijke satsetting te kunnen onthouden, dus er is een workaround mogelijk. Wie weet hiervoor een eenvoudiger oplossing?

 

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie! Je kunt inderdaad de posities van de verschillende LNB´s wel corrigeren, maar feit blijft dat de ASTRA programma´s als LNB-01 opgeslagen worden, en de Hotbird op LNB-02. De DiseqC .dll files (dixie, KVA, diseqc) die voor de DVB-S kaarten gebruikt worden gaan er default vanuit dat Hotbird als eerste LNB is gebruikt.

Ik begrijp dat je de rotor voor de gek kunt houden door de posities onderling te swappen, maar dan moet ik iedere keer de stab opnieuw programmeren als ik de rotor verwissel tussen humax en dvb-s kaart.

 

Ik vermoed dat ik beter eenmalig opeenvolgend Hotbird, Astra, Sirius en Thor als LNB 1, 2, 3 en 4 kan definieren, dan downloaden in XOAD ( van Nostradamos) omdat die de settings schijnt te bewaren, dan de PET123 file te laden en vervolgens in de humax te ´blazen´.

 

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...