Ga naar inhoud


Humax loop vast


Gast

Aanbevolen berichten

Als ik aan het TV kijken ben dan loopt mijn humax soms zomaar vast ik moet h'm dan met de schakelaar op de achterkant uitschakelen. Als ik dan effe wacht en hem daarna weer inschakel dan werkt hij weer. Dit kan wel meerdere keren op een avond gebeuren.

Ik heb iets gehoord over warnte ontwikkeling heeft dit iets er mee temaken?

 

Wat moet ik hier aan doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die warmteontwikkeling waarvan sprake is verouderd met name de elco's in de voeding, en dat merk je aan een streepje in het display. Waar jij volgens mij last van hebt, lijkt meer op een software probleem. Wat aanbevolen wordt is om eerst de settings uit de ontvanger te halen en als file te bewaren, vervolgens de originele humax software erin, daaroverheen de toh2.3 patch te laden, en tenslotte de settings weer terug te zetten. Deze (omslachtige) werkwijze wordt ook aanbevolen als je wilt upgraden naar een recentere toh patch, of zelfs als je alleen maar nieuwe settings wilt downloaden. Ik weet niet waarom het op deze manier moet, maar eind goed al goed moet je maar denken.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jeroenbremte

ik veronderstel dat je een humax 5400 hebt?

 

 

1.Settings eventueel bewaren, maar je kunt ook deze van bvb PET123 gebruiken.

2.Originele FW erin zetten doet je alleen tijd verliezen, installeer direct de ToH 2.2 FW (ik heb zelf ondervonden dat ie beter zapt dan 2.3, maar dit kan natuurlijk aan mijn ontvanger liggen, uitproberen zou ik zeggen)

3.Settings terugplaatsen of transponderscan doen.

 

Bij het laden van een nieuwe settingsijst hoef echt niet de FW opnieuw te installeren

en zappen maar

 

locutus

DM920UHD

 

Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...