Ga naar inhoud


Atlanta - Irdeto ?


M_Z

Aanbevolen berichten

De originele blauwe ACS1.2 Multichoice kaart werkt niet in de Atlanta.

 

Stel dat ik heb geen Seca v1+ kaart heb, die overigens wel prima werkt, wat zijn er dan nog voor mogelijkheden om via Irdeto de Nederlandse kanalen te ontvangen? Let op! Deze ontvanger heeft geen ECM pids instelmogelijkheden.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja er zit v1.67 in.

 

Het antwoord op mijn vraag wil ik zelf niet geven (ik ken het antwoord dus zelf wel), ik spreek nooit over illegale kaartfiles en funkaarten. Maar dit is wel een probleem dat gaat spelen voor deze ontvanger.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dan de test.

1) Twee menu's in user installation zijn verder uitgediept met méér mogelijkheden.

2) Viaccess1 AU werkt perfekt, heb viaccess2 nog niet kunnen testen (heb even geen kaart 2 hier)

3) Seca 1 en 2 AU werkt ook, maar dat wisten we al.

4) Channel manager werkt vlotter en een paar uitbreidingen voor delete, move ... enz

5) Een paar funkties voor PVR toegevoegd, snap ik niet, er zijn wel aansluitingen op het moederbord, de A/B heeft PVR knopjes, maar je kan nog geen HDD installeren.

6) EPG op Premiere Direct werkt nu.

7) Bug in channellist opgelost, vooral het probleem met TVCH in de kanalenlijst.

8) Irdeto2, getest met originele kaart -> wordt aanvaard en werkt AU

9) Nagra Cabo is sterk verbeterd, Viadigital was reeds bij vorige versie ok.

10) Met Silver DS9 zapt hij heelwat sneller tussen de gecodeerde kanalen.

11) Met de ECHTE Magic Cam V1.04, geprogt met pentacrypt 1.11 en een fun 6in1 tovert hij de Conax én KIOKS te voorschijn.

 

Dit zijn mijn voorlopige bevindingen.

 

Voor wie het nog niet wist:

Deze ontvanger is niet zo'n idiote UCAS tuner, op het moederbord bevindt zich een SCM chip (zoals een Humax 5400) en Atlanta heeft een Irdeto licensie.

Bij aankoop wel zéér goed opletten dat er een "+"teken achter het type nummer staat dus "IR2CI+"

Toestel zonder "+" kan NIET gepatcht worden en is enkel Irdeto of Conax, en heeft geen scart aansluitingen. Wordt vooral verkocht in de buurlanden en is héél wat goedkoper, dus opletten bij aankoop.

 

Een goede raad: koop uw Atlanta bij een erkend dealer, die beschikken steeds over de niet public laatste patches. De zwarte of niet erkende markt, hebben het moeilijk om deze patches te vast te krijgen.

 

De fabrikant van de Atlanta is de officiële invoerder van het midden Oosten van de Dreambox, m.a.w. geen sprake van time bombs in de soft.

Vergelijk verder de Atlanta NIET met de Digiality (is hooguit 5in1 en schakelt moeilijk), @-Sat, ... enz ..., deze komen NIET van dezelfde fabrikant, mits de Digiality wel dezelfde behuizing

 

Met name deze regel vind ik nu interessant.

"Voor wie het nog niet wist:

Deze ontvanger is niet zo'n idiote UCAS tuner, op het moederbord bevindt zich een SCM chip (zoals een Humax 5400) en Atlanta heeft een Irdeto licensie."

 

Hoezo dan problemen met irdeto?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...