Ga naar inhoud


Xsat410 ombouwen naar irdeto


michaelangelo

Aanbevolen berichten

ok adsat bedankt voor de tip en bij the way hij draait mooi stabiel

 

ps: zijn er nog meer xsat irdeto kijkers ??

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Dat is precies de reden waarom ik (nog) niet die firmware er in heb zitten. Ik mis zo natuurlijk wel rood en blauw, maar ben zo wel verzekerd dat mijn seca2 basis kaartje het blijft doen......

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja als je discovery wilt kunnen kijken dan heb je aan irdeto weinig maar als je kaart verlopen is doordat je irdeto kijkt maakt niet zoveel even originele firm erop en kaart erin even c+ bellen om te pulsen en voila originele kaart werkt weer dus het is maar waar je voor kiest

 

ps: heeft iemand een mooie kanalen lijst tbv irdeto firm ?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

@freaky

Als ik in het land van C+ zou wonen dan deed ik dat ook wel.....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in het land van C+ zou wonen dan deed ik dat ook wel.....

 

ik neem dus aan dat je in het buitenland woont dan zou je het volgende kunnen doen mits de kaart op jouw naam staat of dat je weet van wie deze was dan kun je iemand hier toch (in het land van C+) jouw kaartnummer en adres en naam toch door laten geven om een activering van de kaart te krijgen (trouwens meestal vragen ze alleen het nummer van de kaart en je zou ook nog mobiel kunnen bellen ) of sla ik de plank nu mis het is maar een suggestie

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Freaky,

 

Nee zo eenvoudig is het niet; om een C+ kaart op je naam te krijgen moet je meestal een origineel C+ formulier invullen (met allerlei persoonlijke vragen zoals naam, adres,rijbewijs nr.of paspoort nr.) daarna heeft C+ ook graag je bank of giro nummer... enz enz.

Om je kaart te activeren moet je daarbij in Nederland een 0900 nummer bellen.

 

Om als buitenlander in bezit te komen van een C+ kaart moet een of andere Nederlander de kaart in ZIJN naam bij C+ registreren en activeren, zelf heb ik het ook gedaan voor iemand speciaal, stelt in feite niks voor.

 

groet

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo,

heb 't zaakie nu aardig aan de praat.

XSAT werkt prima met Seca2 kaartje en zelf gemaakte Viaacces kaart.

Nokia 9902S doet het ook voor het recorder-gedeelte, dus aardige films kan ik nu opnemen en later bekijken of branden naar DVD.

Nu wil ik ze aan 1 schotel gaan kopppelen, zal dus binnenkort twin-LNBF kopen, denk aan een 0.3db Invacom oid.

 

Dan komt het:

IN de NOK loopt MM1.02 soso, niet super betrouwbaar, maar de ASTON 1.5 met orig. Seca2 kaart uiteraard perfect.

Dus wil ik de XSAT naar Ideto gaan omzetten.

Nu heb ik een FUN4 met Irdeto, die in de MM1.02 op zich goed werkt.

 

Vraag:

Als ik de XSAT path naar Irdeto (de ZIP is trouwens password beveiligd...HELP), zal die Fun4 dan gewoon werken of moet ik een ander kaarjte proggen? en met welke files dan?

 

Graag advies.

 

Weet trouwens iemand of ik beide receivers kan doorlussen. En hoe zou ik dat dan in moeten stellen? Bijna al die CanalDig. zender zitten Horizontaal, dus dat moet dan toch probleemloos kunnen?

 

Greetz,

Pekka

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...

 

ik moet eerlijk zeggen dat met 1 LNB en doorlussen ook PERFECT werkt. Je moet alleen ff opletten dat je je kanalen een beetje logisch (zeg maar gelijk) hebt ingesteld op beide machines.

 

Ook al draait de 410 NOG NIET op Irdeto, dat zal wellicht morgen gebeuren, afh. van het password voor de zip met firmware, 2 recievers aan 1 single LNB werkt NU al prima.

Gewoon doen dus, als je wat opblaast........ pech gehad ('t is toch allemaal nog 2e hands....)

 

Overigens, welke Irdeto firmware kan ik het beste gebruiken? 'k heb er 2 van NL1PDV, welke moet ik daarvan gebruiken, wat is het verschil, of moet ik die van Adsat gebruiken, en welke password hoort daar dan bij om te kunnen Unzippen? Want dat zou een Nederlandse moeten zijn?

 

Graag nieuws, zodat we e.e.a. kunnen uittesten.

 

greetz,

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...