Ga naar inhoud


Tip.Kanalen ordenen van de asscom.


Gast

Aanbevolen berichten

Ook zat van om de eerste 500 kanalen niet te kunnen bewerken? Hier de oplossing. Je gaat naar menu.Daarna kanalen installeren (5).Dan weer op 5. Daarna ok dan weer ok. Als je dan het gele schermpje op de tv hebt met schotel 1 dan druk je op A. Dan kom je weer in het menu. De asscom denkt dan dat je nog steeds in het installatie menu zit.Maar dat is niet waar. Ga nu naar kanalen hernummeren en je kunt vanaf positie nummer 1 al gaan sorteren i.p.v. vanaf de 500. Dat is een enorm voordeel als je maar 1000 kanalen tot je beschikking hebt. Iedereen veel succes.

 

Gr. Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik was erg blij om dit te lezen, maar helaas..... ik heb het vele malen geprobeerd, maar zonder resultaat. Steeds alleen maar vanaf 501 om te veranderen, niet vanaf 1. Welke versie heb je erin staan? Ik heb de v10b.

 

Groeten,

 

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo pendragon.

 

Het moet werken. bij mij werkt het ook. heb wel de originele software er in . je gaat naar menu. dan 5. kanalen installeren dan weer op 5 dan op ok dan weer op ok. en dan op A drukken dan stopt hij. als het goed is sta je nog steeds in het menu installeren. dan ga je naar hernummeren. werkt perfect omdat de asscom denkt dat hij nog steeds in het installeren is. succes. Gr Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Je kunt je ontvanger op 2 manieren kanalen laten zoeken,

1e Op de Canal digital manier maar dan kun je de kanalen 1 t/m 500 niet wijzigen.

2e Op willekeurige manier, dan moeten er wel veel kanalen verplaatst worden, maar dit kan dan wel van af kanaal 1.

 

Een extra risico is dat door veel met de kanalen te moeten schuiven de ontvanger op tilt gaat en er helemaal niets meer mee te beginnen is.

 

Veel handiger is de de ontvanger te voorzien van nieuwe firmware daarna de ontvanger op willekeurige manier enkele kanalen laten zoeken en daarna een kanalen.bin te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hierbij de complete uitleg om de bemoeizucht van Canaldigital te omzeilen (uit het blad Hopper)

Het is even typen maar je krijgt wel je eigen volgorde zonder een PC te gebruiken.

 

Laat de ontvanger eerst de zenders opzoeken in de Canaldigital volgorde (dit duurt wel even dus ga rustig koffie drinken oid)

 

- kies een willekeurig tv kanaal en druk op de menu toets

- kies optie 5 (kanalen installeren)

- kies 5 kanalen installeren en druk ok

Voer eventueel de pin code in of kies direct menu 5 punt 5

- kies nu willekeurige volgorde (in het sub menu kunnen we nu kiezen tussen schotel 1 en 2)

 

Tot zover de reguliere methode

- kies nu A om af te breken

We komen nu terug in menu 5

- kies nu 2 kanalen hernummeren

Let op! als je nu het menu verlaat dan moet je geheel opnieuw beginnen

Geadviseerd wordt om eerst de kanalen om te nummeren en dan pas de lege kanalen te wissen dit om de lege gaten al gedeeltelijk op te vullen

 

- selecteer met de cursortoets het te verplaatsen kanaal en druk op OK.

- kies aansluitend met de cursortoetsen de nieuwe plek en druk OK

Er verschijnt nu en geel sub menu

- kies de gewenste optie

Staan de belangrijkste stations eenmaal op de juiste plek

- ga dan met A terug naar menu 5

- kies kanalen verwijderen 4 (let wel de gaten in de zaplijst blijven bestaan) om de ongewenste kanalen te verwijderen.

Let op! bij het verwijderen valt soms een regel weg dit is op te lossen door een keer een blz naar beneden of boven te gaan en daarna weer terug

 

Nadat de ongewenste kanalen zijn verwijdert kun je kanalen toevoegen kiezen om de laatste gaten te vullen.

 

Let op druk niet per ongeluk een keer op de menu k

Het resultaat blauwe vingers van het drukken maar wel een eigen zaplijst zonder gaten.

 

Suc6

 

gerrit B

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...