Ga naar inhoud


File copy mbv scripts o.i.d.


Urkel

Aanbevolen berichten

Ik zoek een (freeware) Windows programma waarmee ik het volgende kan doen.

 

Ik heb op 1 PC in mijn netwerk een collectie audio en video bestanden. Deze bestanden worden gebruikt door andere PC's in het netwerk.

Er zijn echter ook een 2-tal apparaatjes die audio en video bestanden mee kunnen nemen voor onderweg.

Deze apparaatje moeten een sub set krijgen van het totaal aantal audio en video bestanden die op die ene PC staan.

 

Wat ik wil is dat ik in een programma uit het totaal aantal audio en video bestanden een selectie maak, deze selectie opsla in een script c.q. lijst o.i.d., en dan het script of lijst uitvoer om de bestanden naar het mobiele apparaatje kan kopieren of verwijderen.

Volgende week plaats ik een nieuw bestand erbij, wijzig een bestand en gooi een bestand weg. Deze wijzigingen moeten dan doorgevoerd worden op het mobiele apparaatje door het aanpassen van het selectie script en opnieuw uitvoeren daarvan. De mobiele apparaatjes moeten een andere sub set krijgen, vandaar dat ik een programma zoek waar ik de selectie kan opslaan en later weer laden om het aan te passen of uit te voeren.

Bestanden die al bestaan en ongewijzigd zijn op het mobiele apparaatje hoeven niet opnieuw gekopieerd te worden. Alleen nieuwe of gewijzigde bestanden moeten gekopieerd worden.

Volgens mij lijkt dit op wat vroeger Windows Briefcase deed, maar dat bestaat volgens mij niet meer!?

 

De mobiele apparaatjes hebben overigens gewoon een driveletter en een normale directory structuur op basis van FAT32.

 

Een file compare of directory synchronisatie programma kan zoiets, maar niet m.b.v. een script c.q. lijst die ik kan opslaan. Een van de mobiele apparaatje is niet zo handig met directories en alle gekozen bestanden moeten voor deze naar 1 directory gekopieerd worden.

 

Dus de source en destination directories hoeven niet hetzelfde te zijn.

 

B.v.

source directories

d:\mp3\artiestA

d:\mp3\artiestB

d:\mp3\artiestC

d:\mp3\artiestD

 

destination directories

e:\mp3

 

Alle bestanden in die 4 directories worden gekopieerd naar 1 directory.

 

Iemand een suggestie?

 

Tengx.

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm, briefcase bestaat dus nog wel, maar het is het toch net niet helemaal.

 

Briefcase laat bestanden eenvoudig up-to-date houden, maar ze moeten eerst in de briefcase geplaatst worden.

De briefcase staat echter op het mobiele apparaatje en die is vaak niet aangesloten op het moment dat er nieuwe audio en video bestanden klaar gezet worden.

Het kan wel dagen/weken/maanden duren voordat het mobiele apparaatje weer aangesloten wordt.

 

De te synchroniseren bestanden moeten dus klaar gezet kunnen worden en als het mobiele apparaatje aangesloten wordt met een simpele muisklik (of zelfs helemaal automatisch) geupdate kunnen worden.

 

Noem het maar briefcase+

 

Alvast bedankt.

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...