Gast Geplaatst: 26 mei 2003 Geplaatst: 26 mei 2003 Geachte leden ik ben een beetje het draadje kwijt en wie oh wie kan mij helpen. het probleem is als volgt ik ben van een 60 cm schotel met lnb (astra) overgegaan op 88 cm met monoblock (na een verhuizing). nu lukt het me van geen enkele mogelijke manieren om een signaal te krijgen (waarschijnlijk de bomen maar ik ga maar 75 euro betalen om hem profesioneel te richten, en nee ik ben niet rijk) . het probleem nu is wat moet ik instellen in mijn decoder ,om te beginnen heb ik firmware 1.42 de kanalen lijst heb ik tpt (uit mijn hoofd) omgezet naar monoblock en deze in mijn decoder gestopt en de bijbehorende eeprom (zit ik al fout??) en wat ik nergens kan vinden zijn de instellingen in de decoder om te beginnen heb ik onder menu 7.1 voeding aanstaan en dan onder antenne instellingen ben ik het een beetje kwijt antenne 1 is astra 2 is eutelsat, moet ik hier nog dingen aan veranderen (omdraaien misschien) en wat moet ik met de optoi diseqc schakeling (intern of extern) aangezien het monoblock is uitgerust met diseqc 2.0. nog een klein vraagje toe maakt het uberhaubt uit of deze instellingen goedstaan of de juiste kanalenlijst heb om een signaal te verkrijgen? ben ik te vaag (wil wel eens gebeuren) of willen jullie aanvullende informatie hoor ik dat graag en verder alvast bedankt
Pionewbie Geplaatst: 27 mei 2003 Geplaatst: 27 mei 2003 Citaat: aangezien het monoblock is uitgerust met diseqc 2.0. Philips werkt met DisEqC 1.0. Veel DisEqC 2.0 monoblocks zijn niet backwards compatible met DisEqC 1.0. Je zult dus je monoblock moeten omruilen of een andere moeten aanschaffen.
hanb Geplaatst: 27 mei 2003 Geplaatst: 27 mei 2003 Ik gebruik diseq2.0 monoblock met philips 7072 en werkt goed. Ik zou de settingslijst maar eens opnieuw laden en met flashcvt de monoblock instellingen doen. Kijk eens verder op het board, het is meerdere malen beschreven hoe het moet met een monoblock. Zie ook de site van M_Z Probeer anders eerst eens een single lnb, of die werkt. Beter 1 schotels aan de muur dan 10 in de lucht, Heb twee maal M7 en Dreambox800, schotel met quad duoblok
Gast Geplaatst: 28 mei 2003 Geplaatst: 28 mei 2003 het uirichten van de schotel is geen probleem meer (wordt gedaan heb een beetje hoogtevrees dus ga echt dat dak niet op) het zijn meer de instellingen waar ik nu mee zit bv of ik de disque op intern of extern moet zetten of ik na de kanalenlijst (aangepast voor monoblock) nog steeds de sattelieten moet omdraaien in het menu. maar nu maak ik me ineens meer zorgen om mijn monoblock (met disque2.0) aangezien ik mijn monoblock vrijdag voor het laatst kan ruilen ,ben ik toch benieuwd of dit nu wel of niet behoort te werken met mijn philips (6072) want als het goed is werkt de originle philips met disque 1.0 (ligt het dan aan de firmware of doet philips het gewoon met disque 2) alvast bedankt
sigaar Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 Citaat: maar nu maak ik me ineens meer zorgen om mijn monoblock (met disque2.0) aangezien ik mijn monoblock vrijdag voor het laatst kan ruilen ,ben ik toch benieuwd of dit nu wel of niet behoort te werken met mijn philips (6072) want als het goed is werkt de originle philips met disque 1.0 (ligt het dan aan de firmware of doet philips het gewoon met disque 2) Gebruik zelf een Humax monoblock DiSEQC 2.0 (MB-21) op een DSX7072 (is 6072 firmware) en deze combinatie werkte al met originele software en V1.32 en V1.42 en dus ook met versie 1.56i (alleen de antenne indicatie in de info balk is verkeerd, maar dat geeft niks voor de werking. Ja je moet even antenne A en B omdraaien in de settinglijst, en even in menu 7 b antenne 1 instellen op Hotbird (freq. 12034) en antenne 2 instellen op Astra (freq. 11778). Klaar!!!!! De andere settings staan standaard al goed. Suk6, Sigaar. Sigaar VU+ Ultimo/DM800/Wave Frontier T55/Astra1, Astra2, Astra3, Hotbird,Sirius, Thor..... .
Gast Geplaatst: 2 juni 2003 Geplaatst: 2 juni 2003 Hoi allen en bedankt voor de reacties. het mannetje is geweest om mijn schotel op te hangen en de ontvangst is goed (zie ik in het + menu) maar nu komt de breinbreeker (voor mij dan). de monoblock zit anders dan op het fotootje van de philihacker nl de rechter lnb zit in het midden en de linker dus vrij hangend links (niet op zijn kop) ik heb hem kanalen laten zoeken (met mijn fun card)en die vond die maar natuurlijk was alles doorelkaar. en nu ben ik (meer was ik) bezig met de kanalenlijst van marc maar nu ontvang ik niks (rood blokje) ,wat ik heb geprobeerd de kanalenlijst van marc heb ik omgegooid met flash en ik heb hem normaal geprobeerd ,in de sat bij elke kanalenlijst telkens de sat. gewisseld, dit alles zonder succes. hebben jullie enig idee hoe nu daadwerkelijk de instellingen moeten staan of kloppen de instellingen altijd ongeacht de ligging van het monoblock (kanalenlijst aanpassen en sat. verwisselen) of hebben jullie nog andere ideeen voor mij. der is een maar aan dit alles en dat is dat ik met al dit gekloo* niet mijn nieuwe canaal kaart durf te gebruiken (hij is dus nog nooit in een receiver geweest) omdat ik bang ben de kaart of decoder te verpesten. graag jullie reactie
Gast Geplaatst: 4 juni 2003 Geplaatst: 4 juni 2003 Je kaart verpest je echt niet. Alleen moet je de zenderlijst even swappen. Dit doe je makkelijk met flashcvt, daarna gelijkt weer in de ontvanger sturen, eeprom erachteraan, en dan moet het werken. Ik heb je(unreal) toch een foto gestuurt hoe ik mijn monoblock heb geplaatst?? Zoniet, laat het me even weten. Maar als ik het zo lees zit je LNB verkeert. Steven
Gast Geplaatst: 4 juni 2003 Geplaatst: 4 juni 2003 ja hij zit anders dan op alle plaatjes die ik heb maar hij is professioneel bevestigd, vandaar de verwarring ,maar iedergeval bedankt voor het advies.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen