Gast Geplaatst: 26 april 2001 Geplaatst: 26 april 2001 Als ik een pic kaart geprogd heb doet hij het meestel niet in mijn Galaxis 500ird, maar af en toe wel. Dus opnieuw proggen, andere files, andere programmas enz. Af en toe werkt het dan, terwijl ik dan toch hetzelfde programma en files gebruik als de keren dat het niet lukte, en in beide gevallen geen foutmeldingen krijg. Maar ook al werkt het uiteindelijk dan, omdat het om de hobby gaat en niet (alleen) om het kijken gaat vaak dezelfde dag de kaart er weer uit om een andere kaart te proberen. Als ik dan het eerste werkende kaartje weer terug plaats is er weer geen beeld! Ook met de originele kaart is het nodig om meerdere keren de kaart opnieuw er in te doen en ontvanger aan uit enz. om weer beeld te krijgen. Nu heb ik gemerkt dat als je de pic-kaart met de ontvanger uit, snel een aantal malen in en uit haalt en hem dan weer aan zet, er soms wel beeld verschijnt! Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat dit een reset o.i.d. opwekt waardoor de kaart gaat werken. Of is mijn onvanger zo'n gammel ding? Ik heb ca: een half jaar geleden de nieuwe (oficieele) soft (alleen beschikbaar via internet)in de Galaxis geladen, zou het daardoor komen? Wie met een Galaxis of een ander merk heeft hetzelfde probleem, en weet eventueel een oplossing hiervoor? Esco.
Chismaneric Geplaatst: 27 april 2001 Geplaatst: 27 april 2001 Je kunt een paar dingen proberen:<P>1. Galaxis geeft met duckfiles doorgaans geen problemen. <P>2. Is wel gevoelig voor verschillende<BR>soorten "verkeerde files". Kan bijvoorbeeld<BR>door GW35 files geheel van slag raken. Probeer dan eens je CAM te resetten (fabrieksinstellingen).<P>3.Zo te horen zou het ook wel kunnen dat de<BR>contacten op je GW files een beetje smerig<BR>zijn. Heb ik ook wel eens gehad.<P>Laat ons weten hoe je gaat...<P>Suc6
Gast Geplaatst: 12 mei 2001 Geplaatst: 12 mei 2001 Hallo chismaneric bedankt voor je tips, zal ze uit proberen. sorry voor de late reactie maar was er even tussenuit. Heb in tussen ergens gelezen dat de galaxis500 schijnbaar wat instabiel is en dat een remedie het met ingeschakeld apparaat er uit en weer in steken van de cam zou kunnen zijn! Is dit zonder risico? wie weet hier antwoord op? m.vr.gr. Esco.
Gast Geplaatst: 16 mei 2001 Geplaatst: 16 mei 2001 In de kaartlezer zit een switch, mischien is deze een beetje lam.
Gast Geplaatst: 16 mei 2001 Geplaatst: 16 mei 2001 hoi scooby doei, bedoel je de kaartlezer- contacten of zit er nog een schakelaar bij, en is deze dan te repareren oid ? Kun je iets duidelijker zijn.<BR>Esco.
Aanbevolen berichten