Gast Geplaatst: 28 mei 2003 Geplaatst: 28 mei 2003 Allen, Ben van plan om een dreambox aan te schaffen met een draaibare schotel. Deze moet echter op het dak staan waar alleen toegang naar is via mijn bovenburen. Gezien de dicussies die ik gelezen heb over uitrichten, heb ik nu een belangrijke vraag....als het geheel eenmaal goed is uitgericht, ben ik er dan van af? Of moet er regelmatig een correctie plaatsvinden? Gr, Herrie
Bigfoot Geplaatst: 28 mei 2003 Geplaatst: 28 mei 2003 1 keer is normaal voldoende als je het gelijk goed doet. Hoe groter de schotel hoe windgevoeliger, dus zet hem goed vast.
Gast Geplaatst: 28 mei 2003 Geplaatst: 28 mei 2003 1 keer uitrichten paar dagen later 1 keer licht bijrichten, daarna niet meer.
Gast Geplaatst: 28 mei 2003 Geplaatst: 28 mei 2003 Bedankt, dat is een opluchting, ik was na het lezen van alle berichten over het uitrichten nogal ongerust dat ik elke maand bij de buren kon aankloppen. Gr, Herrie
Gast Geplaatst: 5 juni 2003 Geplaatst: 5 juni 2003 De boodschap is denk ik : doe het goed, dan hoef je niet elke dag het dak weer op. Bereid de gehele operatie goed voor, weet wat je te doen staat en hoe je de boel gaat testen. Dan heb je het snelst resultaat. En reken erop dat je na een paar dagen of na wat wind toch nog even het dak op moet, de boel gaat zich dan settelen, en zal evt. bijgesteld en in elk geval opnieuw vastgezet moeten worden (even alle moeren een slag geven). Over het afstellen: er zijn veel methoden. Ik gebruik bij voorkeur de zon/schaduw methode, zie hier. Succes ermee! Rob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen