Gast Geplaatst: 2 mei 2001 Geplaatst: 2 mei 2001 Ik heb eens gelezen dat je je waferkaart kunt beveiligen tegen het uitlezen door derden. Kan iemand mij hierover verlichten, ik zou wel eens willen weten hoe dat kan en hoe ik het moet doen.<P>Dank, Greeknl
Chismaneric Geplaatst: 3 mei 2001 Geplaatst: 3 mei 2001 Het zal toch waarschijnlijk gaan om het<BR>uit handen geven van keys denk ik. Je<BR>kunt de eeprom niet tegen uitlezen beschermen<BR>(wel tegen schrijven). Ik denk dat je,<BR>als je een kaart wilt weggeven maar niet<BR>wilt dat je sleutels overal opduiken het<BR>beste met een gold of smd kaart kunt<BR>werken. Je kunt namelijk wel door de pic<BR>heen schrijven met een loader, maar ik<BR>betwijfel of je ook door de pic heen<BR>kunt lezen.
Gast Geplaatst: 3 mei 2001 Geplaatst: 3 mei 2001 @Chismaneric<BR>Door de pic kun je lezen en schrijven bij een gold of smd.<P>Echt veilig zijn je keys nooit denk ik...
alfadude Geplaatst: 3 mei 2001 Geplaatst: 3 mei 2001 De pic kan je beveiligen door de fuse CP (code protection)in te schakelen.<BR>Dan kan de 16f84 niet meer uitgelezen worden..<BR>Het is wel zo dat niet elke ontvanger hier tegen kan... Quo signo nata es?
Gast Geplaatst: 6 mei 2001 Geplaatst: 6 mei 2001 Dus als ik het goed begrijp dan beveilig je de PIC zodat er geen loader meer geladen kan worden en dus de eeprom niet uitgelezen kan worden. Zeer leuk allemaal maar als je nu het kaartje weer opnieuw wilt gebruiken wat is dan de procedure om toch weer een loader op je PIC te krijgen.<P>En met welk programma kun je dan de code protection aanzetten?
Ron Geplaatst: 6 mei 2001 Geplaatst: 6 mei 2001 Het op deze mannier beveiligen van een kaart kan maar een doel hebben en dat is naar mijn mening het voor derden beschrijven van kaartjes en dan te voorkomen dat deze "derden"de kaartjes uitlezen.<P>Dat ruikt vreemd, en dat willen wij hier niet ondersteunen!<P>Toxic[Q]
Aanbevolen berichten