bbbb Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 wie heeft nog een extra voeding in de dreambox na voedings modificatie en wat zijn je ervaringen is de voeding geschakeld extra ventilatie etc vriendelijke groeten bbbb
Gast Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 ik heb zelf ondanks dat de voeding aangepast is toch een extra voeding ingebouwd dat heb ik gedaan om de volgende redene na meting zag ik dat de voeding toch behoorlijk belast wordt en dat komt de levensduur niet ten goede ik vindt de interne voeding zelf aan de krappe kant ten tweede als je een externe voeding neemt maakt het niet uit welke harde schijf je in de dreambox stopt en ben je niet afhankelijk van de lijst van dream en de interne voeding wordt niet zwaar belast ik werk zelf met een keine voeding 12V-1A/5V-2.5A en tot nu toe werken alle schijven die ik getest heb perfect met uitzondering van de samsung harddisk die werkt prima alleen spind hij niet down na 10 minuten waar dat aan ligt weet ik nog niet dat wil niet zeggen dat je problemen krijgt als je met de interne voeding werkt het zal prima werken als ik het zo hoord maar ik kom zelf uit de elctronica en ik sta niet te juigen op de dreambox voeding
bbbb Geplaatst: 29 mei 2003 Auteur Geplaatst: 29 mei 2003 bedank voor je antwoord maar ik heb nog een vraag de voeding die je hebt ingebouwd is die geschakeld en krijg je geen extra warmte door de extra voeding want nu is het zo dat de onderkant van de dreambox al ontzettend warm wordt en dan nog de extra warmte van de schijf lijkt me niet goed voor de processor en etc vriendelijke groeten bbbb
Gast Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 wat ventilatie betreft heb ik er een kleine CPU ventilator ingebouwt om de warmte af te voeren en de dreambox blijft koel en stabiel betekend wel dat ik een gat in de behuizing heb gemaakt aan de linkerkant zodat de lucht van boven door het rooster naar binnen wordt gezogen en aan de linkerkant naar buiten wordt geblazen zo wordt alles gekoeld maar dat betekend wel een ingreep op de behuizing van de dreambox dus einde garantie dat moet je dus zelf beslissen er zullen ook andere oplossingen zijn kijk maar op het forum
adam76 Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 voeding kan nog wat verder gemod worden. heb ik al eens een post op dit board over geschreven. vereist wel de enige electronica kennis, maar dan loopt het hele zaakje een stuk stabieler en minder warmte productie. Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
rai Geplaatst: 30 mei 2003 Geplaatst: 30 mei 2003 Kan je misschien die post dan nog een keer plaatsen of even melden welke het precies is? Alvast bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen