Gast Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 Hi all, Tijdens het serieel "patchen" van de philips ontvanger van een kennis lukt het me niet verbinding te maken met het flash programma. Hij lijkt verbinding te maken maar vervolgens zegt hij dat het GEEN philips receiver is..ehmm nou mooi wel :-) Gebruik ik de verkeerde kabel? Lijkt gewoon een normale seriele kabel te zijn 1 op 1. iemand advies?
gamgra Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 Hoi Clubfm, Indien je geen verbinding met de Philips krijgt doe je iets niet juist. Het kan je kabel zijn, of misschien volg je de procedure niet precies. Welk programma gebruik je om te patchen en welke ontvanger is het die je probeert te patchen, het is nogal moeilijk je te adviseren indien je onvoldoende info geeft. Tegenwoordig wordt het nieuwe programma FlahCvt alom aangeprezen, schijnt erg eenvoudig te werken, Lookerflash is ook erg goed, vind ik. Je hebt voor het flashen van een Philips slechts een seriele kabel nodig, eentje waar je ook kaartjes mee programmeerd is o.k. groet gamgra
Gast Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 Of je neemt een OSlink (ik heb er 1 en bied me aan)
Gast Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 bedankt voor jullie reactie's! Ik gebruik inderdaad flashcvt wat op veel sites wordt aanbevolen. Om te kijken welke firmware ik moet gebruiken wil ik eerst dus kijken wat voor een firmware er nu inzit. Ik start het programmaatje op..(kabel is verbonden) en klik op read sat..kom je vervolgens in een schermpje met de baudrate en zo na ja dat moest allemaal standaart blijven. Op een gegeven moment zegt hij dat ie geconnect is maar als ik dan op ReAD druk om de gegevens uit te lezen komt hij met een aantal foutmeldingen en time outs. En daarvoor zegt hij ook nog dat de ontvanger niet herkend wordt en dat het programma alleen maar werkt met philips ontvangers.. HEt geen waar ik nu aan zit te denken is dat misschien 1 serie draadjes verkeerd zit op de kabel (tis geen 0 modem kabel overigens) of niet is aangesloten. De kabel is niet gekocht als een ser kabel maar vond ik nog ergens :-) Tis het enige nog wat ik kan bedenken of hebben jullie nog tips? Rene
MrMario64 Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 Ik gok er inderdaad op dat de kabel niet goed is. Zover ik weet moet er een twist in zitten.
gamgra Geplaatst: 29 mei 2003 Geplaatst: 29 mei 2003 @Clubfm Je vergat te melden welk type Philips decoder. groet gamgra
Gast Geplaatst: 30 mei 2003 Geplaatst: 30 mei 2003 Clubfm, Ik heb hetzelfde probleem gehad met FlashCvt, ik heb toen maar een aantal verbindingen met 9 pens aansluitingen van de PC afgekoppelt en voila... SE op de display! succes, Phili
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen