Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey allemaal,

heeft iemand van jullie al geprobeerd om iets op te nemen via de dreambox via de optie VCR? ik ben het nu aan het proberen, maar ik krijg het niet aan het lopen... iemand anders een oplossing hiervoor??

Geplaatst:

Hoi Ceriel,

kan je je handelingen omschrijven wat je precies doet?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Ik sluit mijn camera aan op de VCR ingang bij de DreamBox, daarna ga ik naar de Dream knop en selecteer ik VCR en nu wil ik graag datgene wat ik daar bekijk wil ik opnemen, maar dat lukt niet, ik kom in geen enkel menu als ik in die VCR mode zit....

Geplaatst:

een signaal op je vcr scart kan niet worden opgenomen door je dreambox.

Hij geeft enkel singaal naar de vcr zodat je met een vcr ook beeld van je dreambox kan opnemen, en geeft beeld rechtstreek door naar de tv scart.

Maar je kan geen signaal van de vcr scart opnemen met je dreambox.

Misschien komt dit nog..

Geplaatst:

ik denk niet dat de dreambox voorzien is van een AD converter, om het analoge videosignaal om te zetten in mpeg2.

dit lijkt me dus eerder onmogelijk

basix

Geplaatst:

@Ceriel Roland:

Ik denk (denk) dat je met een volledig uitbedrade SCART aansluiting je VCR via de dreambox aan kunt sturen. Het zal in ieder geval niet (zeg nooit nooit) met de huidige configuratie van de dreambox mogelijk zijn om je ANALOGE signaal van je videorecorder DIGITAAL op te slaan. dreambox bevat geen A/D convertor en is bedoeld om digitale signalen (MPEG in TS vorm) te verwerken. Zie ook: hier

Ik dacht zelf in het begin ook dat ik eindelijk de mogelijkheid had mijn oude VCR tapes te kunnen omzetten, maar helaas..

The Buster

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen