Martijn81 Geplaatst: 31 mei 2003 Geplaatst: 31 mei 2003 Ik ben aan het experimenteren met een draaibare installatie maar als ik dat GotoXX gebruik in de Motor config krijg ik soms rare situaties. Allereerst reageert hij niet correct op mijn breedtegraad, ondanks dat alles juist is afgesteld. Als ik 4 graden van mijn breedtegraad af trek (1.15W ipv 5.15W) dan krijg ik wel beeld op de satellieten die ik al eerder handmatig had geconfigureerd, maar pak ik dan bijvoorbeeld de Telster op 15W dan gaat de schotel ergens naar de 2.0W of in die buurt. Hoe komt dit? Het handmatig invoeren van al die sats is op zich wel mogelijk.. beetje pielen en handmatig draaien. Maar met name bij de zwakkere wordt dat nogal problematisch. Iemand ideeën? Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
hemertje Geplaatst: 31 mei 2003 Geplaatst: 31 mei 2003 heb eenuitleg staan op dreambox.sjerom.com misschien heb je er iets aan? succes! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Martijn81 Geplaatst: 31 mei 2003 Auteur Geplaatst: 31 mei 2003 ik heb je site al meerdere malen doorgenomen maar kan niet begrijpen dat de rotor zo raar blijft reageren. als ik handmatige posities gebruik gaat alles prima. is het trouwens wel mogelijk om de sirius als nulpunt te gebruiken icm GotoXX? ik heb namelijk het idee dat die functie je nulpunt berekend aan de hand van je lengte- & breedtegraad... -edit- ik heb die faq opgevolgd.. er staat dan, restart de box en ga dan scannen naar satellieten. nou hij staat nu dus gericht op 0 graden (Sirus), als ik dan in de motor config kies voor : drive to satellite en ik kies bijv. Atlantic Bird 1 (12.5W) blijft hij gewoon stilstaan. kies ik voor een sat die ik al eerder handmatig geconfigureerd had zonder de GotoXX functie zoals de Hotbird dan draait hij wel keurig de goeie kant op. Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
mietde Geplaatst: 31 mei 2003 Geplaatst: 31 mei 2003 Ik heb ook een sg2100 Ik heb de motor eerst op 0 gezet. Vervolgens een settinglijst geladen en de DB naar viasat op sirius laten draaien (fta). Vervolgens heb ik de schotel+motor zo afgesteld tot ik beeld had. En nu werkt die gotoxx feature gewoon. Met de long en de lattitude moet je niet mee klooien. Ongeveer goed moet gewoon werken, wel kun je later wat finetuning doen. You cannot ignore that member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen