Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij helpen???

Ik was mijn computer aan het herinstalleren. Ik installeerde mijn ADSLconnectie en voerde al mijn gegevens in zoals login en paswoord. Ik vinkte toen aan dat hij het paswoord moest onthouden. Dat deed ie ook tot enkele uren later in mijn installatiegedoe hij me telkens ik mijn adsllijn wou initieren hij mij het paswoord vroeg. Hij onthoud het dus niet meer. Ik moet het dus telkens opnieuw ingeven ook als ik de optie aanklik om het te bewaren. Ik heb gehoord dat dat een gekend probleem zou zijn in windows maar ik ken de oplossing niet.

Win XP home

Geplaatst:

Ik had dit verhaal opgeslagen.

Ik weet niet meer hoe ik er aan kom. <Sat4all> ik weet t niet meer..

<<<<<<<<

Elke keer als iemand het internet op ga moet men zijn wachtwoord invullen.

antwoord: al zeker 9 mogelijkheden / misschien niet op juiste volgorde / niet uitputtend

1) Paswoordlijstbestand (c:\Windows\xxx.pwl) is beschadigd

ZOek dit in Mijn computer of in een verkenner, wis C:\Windows\naam.pwl: rechter muisklik en verwijderen. Start de computer opnieuw op. Als je een Windows- of netwerkpaswoord moet intikken, tik het of druk ineens enter (leeg paswoord). Als je gevraagd wordt te bevestigen, doe dat dan. Let op: als Windows geen .pwl-bestanden vindt, kan het geen paswoorden onthouden!!!

2) Het bestand RNA.PWL (bestaat enkel in bepaalde configuraties) is beschadigd

Verwijder c:\windows\RNA.pwl file Start computer opnieuw.

3) Paswoord onthouden, staat uit

Start, Run, RegEdit, om het register te openen. VOORZICHTIG: zie http://helpmij.nl/dcforum/iexplorer/129.html HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Policies\Network Het DWORD DisablePwdCaching heeft waarde 1 als het uit staat. Verwijder deze waarde volledig (rechter muisklik en verwijderen) om het paswoord te laten onthouden, en start computer opnieuw.

4) Automatisch inloggen staat aan.

Wis de binaier waarde AutoLogon van de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\Real Mode Net

5) Een of meer bestanden van Netwerkinstelling is weg of beschadigd

Verwijder Externe toegang en herinstalleer het.

6) In Netwerk noteer je alle onderdelen en hun configuratie-info.

Klik Start, Instellingen, configuratie, Netwerk, tabblad configuratie. Selecteer een onderdeel en klik Eigenschappen: noteer al de instellingen. Herhaal dit voor elke component.

A Klik Start, Instellingen, Configuratiescherm, Software, tabblad Windows Setup.

B Klik Communicatie, and klik Details.

C Klik Externe toegang om de markereing te vrewijderen en klik OK. Start je computer opnieuw als je dat gevraagd wordt.

Herhaal stappen A tot C.

Klik Externe toegang om het te markeren, en klik OK. NOTE: als je foutmeldingen krijgt over versieconflicten, klik dan Nee als gevraagd wordt om nieuwere versies te houden.

7) Gebruikersprofielen zijn er niet meer, maar in het register staat nog een sleutel met Profiellijst

Start je computer opnieuw en bij de vraag naar een gebruikersnaam, druk je Escape (of klik Annuleren) In het configuratiescherm open je Beveiliging, tabblad Gebruikersprofielen. Klik Alle gebruikers van deze computer gebruiken dezelfde voorkeuren en bureaubladinstelingen, en klik OK. Als je gevraagd wordt de computer opnieuw te starten, doe het. Open het register en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ProfileList Verwider de sleutel ProfileList. Verwijder de map C:\Windows\Profiles.

8) Als je Windows 95 gebruikt, moet je misschien Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP) toevoegen aan netwerkeigenschappen.

Klik Start, Instellingen, Configuratiescherm, Netwerk, tabblad Configuratie. Klik Toevoegen, Protocol, Toevoegen, Microsoft in het Fabrikantenvenster, klik TCP/IP en OK.

9) De gebruikersnaam bevat karakters die niet kunnen in een bestandsnaam.

Bijvoorbeeld zou user/name resulteren in een .pwl-bestandsnaam user/name.pwl Kies een andere gebruikersnaam

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen