Ga naar inhoud


Kanalen zoeken bij rotor Xtreme


Gast

Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik een eigengemaakte list voor Astra en Hotbird in de Xtreme. Als ik nu een rotor aansluit, kan ik dan de Xtreme dan ook zelf laten zoeken voor nieuwe kanalen op bijvoorbeeld de Sirius of Thor.Of moet dit gebeuren via een settinglist???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een kant en klare settingslijst is natuurlijk het makkelijkst.

 

Maar niet de leukste optie,het is veel leuker om zelf je lijst(en) te maken en deze eventueel als je hem zelf goed genoeg vindt te publiceren via een uploader of supporting site van jouw merk decoder.

 

Om even op je vraag terug te komen,:

 

Als je in je menu een satelliet toevoegt met de daarbij behorende positie in graden en je sluit een rotor aan die b.v zijn impuls via de coax kabel krijgt dan hoef je in feite alleen nog je meest zuidelijke satelliet vanaf jouw positie op de kaart in te stellen als referentie punt.

 

Middels het diseque 1.3 protocol wat in het menu van je decoder instelbaar is,zal je rotor automatisch naar elke satelliet draaien welke jij van te voren met de juiste graden positie hebt ingegeven.

 

Klein dingetje nog :

 

Vergeet niet als je de positie hebt vastgelegd om vervolgens eerst transponders in te voeren waar de stations op uit zenden.

 

Deze frequentie,s vind je b.v hier

 

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo,mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het wel.

 

groeten,

 

 

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...