Ga naar inhoud


Fortec 6100 kanalen doorelkaar


RobinHood

Aanbevolen berichten

Ben bezig met het bekijken van een Fortec 6000, die om de dag of 2 dagen de kanalen doorelkaar hutselt. Sommige zijn ook verdwenen, andere verplaatst.

Niet eerder gezien. Laatse soft van Fortec site, tetra crypt, originele secaII kaart.

Beetje vreemd, maar wel.......

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Ben,

ik heb een poosje geleden dezelfde problemen gehad met mijn 5400Z. Uiteindelijk opgestuurd naar de importeur en na 3 dagen gerepareerd retour.Ik weet echter tot op heden niet wat ze eraan gedaan hebben en ook niet wat de oorzaak is geweest. Ik ben hier toch wel benieuwd naar. Ik had echt alles geprobeerd eerst Master reset dan nieuwe bootloader en vervolgens de laatste nieuwe applicatie software. Maar telkens na het opniuw inlezen van de kanalen ging alles weer mis kanalen door elkaar favarietlijsten door elkaar en zelfs radiokanalen in de tv lijst en andersom.Kan je niet herinneren of je kort voordat je ontvanger raar ging doen of je er iets bijzonders mee hebt gedaan. Nieuwe transponderlijst geladen of nieuwe applicatiesoft? Ik heb deze problemen al op verschillende borden gelezen bij zowel fortecstar als ook bij diverse manhathan ontvangers.Maar niemand weet de oorzaak.Ik hoop dat iemand zich meld die de oorzzak kan vertellen zodat we het zelf op kunnen lossen als het weer eenst mocht gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zowel een software als hardware probleem. Bij opsturen worden er nieuwe chips geplaatst en de laatste nieuwe software wordt geinstalleerd.

Ook bij Manhattan heb ik dit probleem gezien.

Wordt alleen een beetje moeilijk voor jou als Fortec Star bezitter om je machine nog 'ge-serviced' te krijgen nu de importeur voor NL ermee genokt is.

Toch zou ik je adviseren om het voor elkaar te krijgen dat ie alsnog service verleent. Dat is ie namelijk verplicht door jou een machine te verkopen.

Zolang ie niet officieel failliet is moet ie gewoon service verlenen, ook al distribueert ie de machines niet meer.

Stoppen met een merk ontslaat de leverancier niet van enige nazorg.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even contact opnemen met Manhattan, ze hebben de bootrom vervangen vanwege het boot probleem dat zich bij een hoop UCAS machines voordeed. Waarschijnlijk moeten ze nog een ander chippie vervangen. Heb je ze al gebeld ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@koekeloer

 

Ik zie net op het INT board van Manhattan dat ze bezig zijn met een laatste test met nieuwe software voor de receivers. Verwacht wordt dat de nieuwe soft op de 21e online staat,.

Wellicht geeft de nieuwe software de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een email gestuurd (12 jun), dat is gelezen, maar nog geen antwoord van F*C te Z*meer.

Ik wacht nog even op de nieuwe software (21 e ?) en zal daarna bellen als het nog niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...