Gast Geplaatst: 3 juni 2003 Geplaatst: 3 juni 2003 Hoi, In mn dreamboxje zit een harddisk, /hdd ... tevens maak ik in start_enigma een automatische NFS mapping naar mn linux servertje.. die staat vol met MP3's mount -t nfs -o nolock <server_ip>:/mp3 /hdd/mp3 Dit alles werkt helemaal OK, alleen het vreemde is dat elke keer als ik de box reboot en dan naar de bestands modus ga het (alleen de eerste keer) zon 4 minuten duurt voordat het bestands menu zich opent.. met het commando top staat op dat moment de processortijd van de dreambox ook continu op 100% Het lijkt dus net alsof hij het de hele tree onder /hdd/mp3 (dat zijn nogal wat mp3's) van te voren gaat indexeren/nalopen en dan pas het bestands menu opent. als enigma al gestart is (en ik dus dus achteraf via telnet de nfs mapping aanmaak) dan is er niets aan de hand en opent het bestansmenu zonder vertraging. klopt dit? en is daar iets aan te doen? Gr. Niels
Romeo_ Geplaatst: 3 juni 2003 Geplaatst: 3 juni 2003 Probleem komt mij niet bekend voor. De optie nolock gebruik je ook al zo te zien. Heb je in je linuxdoos in /etc/hosts een verwijzing naar je dreambox ? The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 3 juni 2003 Geplaatst: 3 juni 2003 nee geen verwijzing in /etc/hosts maar wel DNS ingesteld, daarin trouwens GEEN entry gemaakt naar de dreambox. de linux server waar de mp3s op staan is zelf de DNS server wat zou de naam in die verwijzing moeten zijn dan? "dreambox"? dus de entry zou er dan zo uit moeten zien in /etc/hosts? 192.168.0.1 dreambox Niels.
Romeo_ Geplaatst: 3 juni 2003 Geplaatst: 3 juni 2003 als dat je dreambox ip is wel.. The Source is Out There....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen