Ga naar inhoud


Draadloos internet


Gast

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb sinds vandaag een draadloos netwerkje gezet dus ik heb aan mijn kabelmodem een wireless Acces Point (Wap 11)aangesloten. En dan heb ik aan mijn PC een wireless USB adapter aangesloten, tot hier alles goed mijn internet werkt perfect en men snelheid is optimaal. Maar nu zou ik een andere pc die in de andere verdieping is ook willen aansluiten hierop. Nu is mijn vraag wat heb ik daar allemaal voor nodig. Ik dacht om een tweede Wirelles USB adapter aan te sluiten aan die andere pc en dan heb ik internet klop da wat ik zeg of ben ik mis of heb ik nog andere materiaal nodig en dan ten tweede als ik dan op 1 PC wil internetten moet dan de 2de pc ook aan staan om internet door te krijgen. En merkt telenet dat ik met 2 pc op internet zit. Zo ik hoop dat iemand me kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een LAN op een WAN aansluit gaat telenet niet veel merken van een 2de pc. Zolang je geen extra ips gaat aanvragen.

 

Je kan dit oplossen op enkele manieren:

 

1: Je sluit een hub/switch/router aan op de modem, en sluit het netwerk aan op de hub/switch/modem. Hierbij kan je zonder dat een pc verplicht moet opstaan altijd met 1 van de 2 pc's online.

 

2: je sluit je 2de pc aan op de moeder pc waar je internet aansluiting nu op is (meestal word de zwaarste pc genomen) je configureerd de LAN instellingen en het internet delen activeren.

 

Let wel op dat als je met WinXP en een ander OS een LAN wil aanmaken kan dit soms even voor problemen zorgen. XP heeft soms een zogenaamde netwerkbrug nodig voor te communiceren met andere OSen.

 

Indien je een router gebruikt lees even de handleiding om te zien welke IPs je kan gebruiken om je pc een vast ip te geven, het kan ook zijn dat je rooter een DHCP servertje heeft zodat je pc bij de router een vrij ip kan opzoeken.

 

Ik hoop dat dit duidelijk was?

 

Greetz {Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de andere pc kunt u gewoon een wireless kaart inbouwen/aansluiten, hiermee kunt u dan ook internetten.

Omdat u gebruik maakt van een router deelt deze INTERN aan de pc een adres uit waardoor het niet nodig is om van uw internet profider een nieuw IP adres te krijgen.

 

Houd wel rekening met het feit dat u gebruik maakt van een onbeveiligde verbinding, een ieder die in uw buurt met de auto & laptop aan het zoeken is naar draadloze netwerken zal uw netwerk vinden en gebruik kunnen maken van uw internet verbinding!!!

 

Zorg dat u geen belangrijke bestanden op uw pc laat staan gezien deze dan makkelijk van uw machine te halen zijn d.m.v. uw draadloze netwerk.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral bedankt voor het antwoorden van mijn vragen.

maar nu is het zo ik weet eigenlijk niet als da een router is die ik heb op die apparaat staat: Wireless Network Acces Point Model Wap 11 (Linksys).

Gaat da dan even goed op de 2 pc's werken doordat ik op die andere pc ook een usb adapter aansluit. Maar is het dan zo dat als ik maar met 1 pc wil internetten de andere niet hoeft aan te zijn, en als ik met alle 2 tegelijkertijd wil internetten het dan ook gaat. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...