Gast Geplaatst: 7 juni 2003 Geplaatst: 7 juni 2003 Naar 5 weken wachten eindelijk de dreambox binnen. Wilde gelijk de nieuwe traveller er in flashen. Met Philips en Opentel geen problemen met de serieele kabel. Als ik de dreambox heb aan gesloten en het programma DreamUp opstart ik kies com 1 zonder UTP. En ik zet db aan krijg ik geen verbinding. Ik krijg geen melding ok uploading. Wat doe ik verkeerd. Ben er al achter dat er meerdere soorten nul-modem kabels zijn. Voor windows 98 is het beste dat je een nul modem met gedeeltelijke handshaking neemt. Kan er mij iemand vertellen wat er aan de hand is. Al vast bedankt.
hemertje Geplaatst: 7 juni 2003 Geplaatst: 7 juni 2003 zet je box eens uit/aan als programma gestart is... Heb je DB aan netwerk hangen? Probeer DreamUp-Lan dan eens. Met DreamUp-Lan kan je dreambox beschadigt worden! Als je toch snel wild flashen kun je het volgende doen: de image hernoemen naar root.cramfs en deze in de var/tmp ftp'en, daarna kan je manual update kiezen in je update menu! succes! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Romeo_ Geplaatst: 7 juni 2003 Geplaatst: 7 juni 2003 via seriële poort upload doen etc. wordt alleen op de volgende manier aktief : -0- dreambox uit -1- kabel aansluiten -2- programma starten -3- dreambox aan (korte route : dreambox resetten ipv. uit.......aan) The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 7 juni 2003 Geplaatst: 7 juni 2003 Oorzaak gevonden bleek toch geen goede kabel te wezen. Nieuwe nul modem kabel gehaald, ging meteen goed. Aan de buitenkant is het moeilijk te zien of je de goeie hebt. Dacht even dat het aan de bootloader lag
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen