Ga naar inhoud


4 schotels/draaibaar met @sat9500?


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

4 schotels/draaibaar met een diseq 1.2 ontvanger?

 

Ooit eens een vraag van Harry37 waarmee ik zat.

Bij de Humax en Id machines een probleem waarbij je moest kiezen tussen switch en draaibaar. Dit is op te lossen met de losse Stab interface of de losse Moteck V-box die de draaibare schotel aanstuurt met de bewuste ontvangers in dise 1.0 switch mode. Voorwaarde is dat eerst de motor wordt aangesloten en daarachter de 2/1 of 4/1 switch.

Heb dus nu een @SAT9500. Hier hoef je dus geen definitieve keuze te make daar hij per satelliet kan bijhouden of dat switch, diseq 1.2 of USALS moet zijn. Klein probleemje is dan wel nog dat bij switches die geen defaultstand hebben zoals de mijne, er een truukje moet worden toegepast dat er voor of na het draaien van de bewuste schotel er een bijbehorend diseq switch signaal afgegeven moet worden. Ik los dit op bij de @SAT9500 door een z.g. dummy satelliet in switchmode aan te maken die ik op de bewuste poortstand van de switch instel. In de satlijst wordt dan voor of na draaien even deze dummy aangekozen en voila! Dit hoeft maar eenmalig als de volgende te zappen satelietten alle op dezelfde draaibare schotel liggen. Voor @sat-bezitters: Je doet dit dus met het satsnelmenu onder het groene knopje.

Ik kan mij voorstellen dat andere moderne ontvangers dit nu ook kunnen.

 

Groeten,

Rudolf de

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...