Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,<P>ik heb sinds een maand bij diverse nederlandse en duitse zenders vaak blokken in het beeld. NL1,2 en 3 C1 en C2, Pro7 en Sat1.<BR>ontvanger is een Nokia 9500 met originele kaart. Alle andere zenders zijn oke, en de analoge zenders zijn perfect...<BR>Installatie staat al 2jaar zonder problemen.<P>Wie weet wat er aan de hand kan zijn...<P>René

Geplaatst:

Hallo,<P>Het kan zijn dat je de schotel moet bijdraaien.. misschien een te zwak signaal..<P>Groet,<P>The Don

Geplaatst:

@zapper2001nl<P>Je zegt dat de analoge ontvangst perfect is, dus ga ik ervan uit dat er iets anders aan de hand is.<BR>1) Misschien is je Nokia 9500 defect..?<BR>Kan zijn dat hij op verschillende frequenties ongevoelig is geworden...!<BR>2) Staat je Nokia 9500 op de goede frequentie(s) ingesteld voor de diverse digitale paketten?<BR>3) Dit is waarschijnlijk de oorzaak: de Nokia heeft een probleem met frequenties aan de hoge kant. Dwz dat hier de gevoeligheid te laag is. Komt ook door gebruik van coaxkabel van slechte kwaliteit tussen je LNC en de ontvanger. Op de analoge kanalen merk je hier niets van omdat deze programma´s traditioneel in de lagere frequenties liggen.<BR>Je moet dus een z.g. (op z´n Duits) Schräglagen Filter aanschaffen en gebruiken.<BR>Dit zorgt ervoor dat de lagere frequenties minder en de hogere frequenties meer versterkt worden. Dit is in feite een kompensatie voor de kabelverliezen. Gebruik je soms een erg lange kabel...? Dit filter wordt eenvoudig in de coax leiding tussen ontvanger en LNC geplaatst. Geen externe voeding nodig.<BR>In ieder geval kun je bij een goede vakhandelaar zo´n filter kopen. Is niet duur, doet wonderen. Vooral bij de Nokia 9500<P>Groet, wink.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi,<P>bedankt voor de reakties. <BR>De coax is een h125 van 40 meter.<BR>Ik zal eens kijken voor zo'n filter.<BR>Oh ja, analoog ontvang ik met een gewone analoge ontvanger op de 2e coax van een twin LNB.....<P>René

Geplaatst:

Hoi,<BR>Denk ook eens (en vooral) aan binnendringend vocht in bv. de kabel!<BR>Wat doet de nokia aan die andere kabel?<BR>ook blokken?<BR>gr.<BR>Kweetnie<BR> cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Geplaatst:

Andere kabel geeft het zelfde probleem.<BR>Ik heb ook al een nieuwe coax getrokken, en de f-connectoren vervangen, daar kan het volgens mij niet aan liggen..<BR>Ik lees echter vaker dat ontvangst van C+ blokkerig beeld geeft....Zie thread in hardware problemen..<P>René

Geplaatst:

Jammer,<P>ook deze optie gaf geen verbetering. Draai met DVB-sandra versie ivm blokkerfunktie..<P>René

Geplaatst:

Even een half voltje méér aan de LNB geven zou ook wel eens kunnen helpen (indien je dvb2000 hebt zitten anders vergeet je de onderste handelingen maar):<P>- guide<BR>- 9 (expert menu)<BR>- 5 (I/O space)<BR>- 8 (LNB at +O V)<P>éénmaal op 8 drukken en hij komt op +O.5 V te staan...<P>(ik dacht dat in de originele soft ook moet mogelijk zijn maar dat is al zo lang geleden...)

Gerdy

Geplaatst:

Door de warme dagen kan ook de frequentie van goedkope LNB's nogal eens variëren !

Geplaatst:

40 mtr is wel erg veel.<BR>Ik zou of een <B>hele erge goede</B> kwaliteit coax-kabel nemen (dus niet die troep van 60 cent per meter)of een inline versterker toepassen.

Geplaatst:

Hoi,<P>het "leuke" is dus dat het geheel al 2 jaar zonder problemen draaide, en vanaf het ene op het andere moment ik dit probleem heb.<BR>Ik heb de schotel al opnieuw afgesteld, nieuwe f-cons gezet en nieuwe coax h125...<P>René

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo,<P>ik wil iedereen die gereageerd heeft bedanken. Probleem is opgelost.<BR>Bleek dus die klxxte DECT telefoon te zijn die een kamer verderop stond (reply in hardware probleem). Stroom eraf en beeld was goed. stroom er weer op en blokken in beeld. Zoek dus nu een neiuwe plek voor de telefoon.<P>Nogmaals bedankt.<P>René

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.