ReneBee Geplaatst: 9 juni 2003 Geplaatst: 9 juni 2003 Hallo, Ik heb een 80cm Archsat schotel met 2 x LNB: Die in het hart kijkt naar Hotbird en de verschoven kijkt naar Astra 1. Kan ik de schotel zo draaien dat het hart naar Astra 1 kijkt, de LNB aan de ene kant naar Hotbird en de LNB aan de andere kant naar Astra 2. Of ontvang ik dan te weinig signaal van Hotbird? Groeten, René.
Gast Geplaatst: 9 juni 2003 Geplaatst: 9 juni 2003 Hoi, Ik zou de schotel gewoon op Hotbird laten staan. Met astra1 in het midden houdt je voor Horbird maar effectief 50cm a 60cm schotel opervlak over, en dit is echt aan de krappe kant, vooral als het weer slechter wordt. Wat je wel kunt doen, is een LNB rechts erlangs hangen voor Astra2, je hebt dan effectief voor Astra2 maar zo`n 40cm oppervlak over doordat je er dan wel heel schuin inkijkt. Maar het signaal van Astra2 is zo spijkerhard (harder dan astra1 !!) dat e.a. toch aardig werkt. Alleen als het weer echt heel slecht wordt, ben het het merendeel van de shopping kanalen van de Astra2 wel kwijt. Sucsess.... Groetjes, Erik.
ReneBee Geplaatst: 10 juni 2003 Auteur Geplaatst: 10 juni 2003 Hallo Erik, Dank voor het antwoord. Ik ga dan maar eens kijken of ik nog een 9 graden beugeltje voor m'n schotel kan vinden. Groeten, René.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen