Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een ontvanger aanschaffen en vraag me af wat de wezenlijke verschillen zijn tussen bovengenoemde 2.

Dus eigenlijk, wat kan de 1 wat de ander niet kan!

Groet, Bas

Geplaatst:

Ucas kan meer(voor hobbyisten met behoorlijke kennis) maar de Philips (bv de 7072 of 6073) kost minder en er is een veelvoud van software en settings beschikbaar.

Ook is het patchen van de philips redelijk eenvoudig.

Dus,,,

Groetuh,

Satlux

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Geplaatst:

Het zou misschien ergens te vinden zijn, maar welke crypts kan de UCAS aan, en welke een gepatchte Philips en dan ook nog welke type Philips?

Geplaatst:

@ satlux, door de vraagstelling mag je er vanuitgaan dat seb een nieuwkomer op de satelietmarkt is.

@ seb waarom alleen tussen deze 2 merken, voor de toekomstige hobbyist zijn er ook nog andere zoals de strong, humax, pioneer. geef aan wat je wilt gaan bekijken en wat het je mag gaan kosten

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

Vraagstelling simpel?? Ik heb anders nog geen duidelijk antwoord. Wat kan ie meer en waarom?

@ Guykers: Ik ga me ook meer orienteren op merken, maar ik moet wel ergens beginnen.

De Humax receivers vind ik te duur aangezien alles zo onzeker is met irdeto 2 en Seca 2.

Groet, Bas

Geplaatst:

En ja ik ben helemaal nieuw in de satelliet wereld.

Ik vind het jammer dat ik er niet eerder mee ben begonnen want het is echt leuk en interresant en bovendien worden die coderingen steeds pittiger waardoor er steeds minder kanalen overblijven.

Geplaatst:

Hoi Seb,

Heel veel mensen die met deze hobby beginnen stellen deze vraag, het is ongeveer het zelfde als jezelf afvragen welke auto is de beste.

Het is allemaal een kwestie van centjes en interesse, ook belangrijk is, ben je alleen of moet het gezin gebruik maken van deze decoder.

Zelf heb ik drie decoders waaronder een Philips.(gezin verkiest de philips)

Dankzij H2deetoo, M_Z, Euromuis en ook sommige van dit forum is de Philips een zeer interessante optie geworden.

Over de UCAS kan ik je niets vertellen, heb er geen ervaring mee.

groet

gamgra

Geplaatst:

@ Gamgra: bedankt voor je bericht maar ik vraag echt niet naar de beste receiver, ik vraag naar de verschillen tussen een UCAS receiver en een gepatchte Philips receiver.

(Mag ook een ander merk zijn, in ieder geval een gepatchte niet UCAS receiver)

Concrete voorbeelden:

- Zapt de 1 sneller dan de ander?

- Kan de 1 crypts aan die de ander niet aan kan?

- Loopt de 1 sneller vast dan de ander?

- Beeldkwaliteit?

- Kabels/hardware om te updaten?

- Geschikt voor toekomst?

Enz.Enz.

Ik denk dat hier bij meerdere mensen onduidelijkheid over is dus alstublieft een goed toelichting.

Mvg, Bas

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo,,nou misschien een beetje een antwoord op je vraag..

Ik heb zelf een Extreme met dus de embedded ucas..

En afhankelijk van wat voor software je gebruikt voor de embedded module kan hij dus meerdere crypts aan..

Ook hoef je als je een originele anaal+ kaart gebruikt geen losse ci module te hebben..

Mijn bevindingen van de Extreme zijn : snelle zapper,,gebruiksvriendelijk,,gemakkelijk te voorzien van andere soft of kanalenlijst,,een alleseter (wat betreft files voor op een funkaart),,En wat ik ook heel handig vond is het gebruik van usals voor een diseqmotor,,je voert de lengte en breedtegraad in en klaar (als je de schotel hebt afgesteld zoals het hoort)..

Hij is zijn tijd ver(heel ver) vooruit ten opzichte van een phillips...(antiek) :-)

Groeten Harry ..

Geplaatst:

Hasjo,

Heb zelf oa. een Topfield3000CIpro!!

Deze gebruik ik in combinatie met een Magic Module met tetra1.0 en Funkaart.

Het updaten van FW kan zowel "over the air" als via de PC.(nulmodem-kabel).

Het aanpassen van settings etc. is een fluitje van een cent!!

Werkt ook goed met een originele kaart.

Zapt snel,duidelijk NL menu,radio en tv gescheiden!!

Heb meerdere ontvangers maar moet zeggen dat mij deze tot nog toe het beste bevalt!!

Grtz,

Adje aka Beros

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen