naitsirhc Geplaatst: 10 juni 2003 Geplaatst: 10 juni 2003 Is het mogelijk om de lib directory aan te passen, zodanig dat er een file ingezet kan worden? alvast bedankt Und TschjuB
basix Geplaatst: 10 juni 2003 Geplaatst: 10 juni 2003 probeer eens in /var/lib maak deze map aan en chmod hem naar 777 zodat je zeker bent dat je later geen file access problemen hebt.. basix
naitsirhc Geplaatst: 10 juni 2003 Auteur Geplaatst: 10 juni 2003 Bedankt voor je antwoord, maar ik zou liever lib aanpassen, zodat ik niet hoef steeds te exporteren Und TschjuB
Ronaldd Geplaatst: 10 juni 2003 Geplaatst: 10 juni 2003 /lib is alleen aan te passen als je een image gaat maken. In mijn images passen daar geen libraries meer in, hetzelfde geldt denk ik voor traveller images. In officiele dream images is ook geen ruimte meer voor extra libs. Dus /var/lib is de enige mogelijkheid. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
rai Geplaatst: 10 juni 2003 Geplaatst: 10 juni 2003 Probleem is dat als je een beetje grote lib wil toevoegen, de /var/lib te klein is. Het is daarom beter die dan op HDD te zetten. Maar dan zou het wel weer fijn zijn als je een ln -s kan doen van de /var/lib naar b.v. /hdd/lib Volgens mij heb ik dat ooit geprobeerd en wilde dit niet lukken. Kan alleen even niet meer bedenken waarom.
Ronaldd Geplaatst: 10 juni 2003 Geplaatst: 10 juni 2003 rai, Je kan wel een 'ln -s /hdd/lib /var/lib' doen als je eerst /var/lib weggooit met bijf: 'rm -rf /var/lib' Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen