Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een MM9200, GW kaart en een programmer. Na veel trial en error heb ik de kaart nu zover dat ik alle standaard kanalen ontvang en c*n*l+. Maar ik krijg andere kanalen als Prem****Wor**, X-Z*N*, etc niet!?<BR>Ik programmeer de kaart met de STRSH*.ZIP files (Winphoenix loader, eeprom en pic file). Hoe kan ik toch de ontbrekende kanalen krijgen?<P>Thanx

Geplaatst:

Ok, maar dan moet ik de Nokia dus programmeren en daar heb ik de spullen niet voor.

Geplaatst:

enigste wat je nodig bent is een bdm interface en een nullmodemkabel.<P>De bdm is nodig om de nieuwe loader(ik meen)b200uns en de benodigde firmware erop te zetten,de nullmodemkabel om er nieuwe settings erin te zetten.<P>Volgens mij staat er ergens in de faqs nog wel een uitleg hoe het precies moet.<P>Als je het zelf niet aandurft ga dan naar een sathandelaar want je kunt de Nokia(zelf ondervonden)ook naar de Filistijnen helpen.<P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Nou, sorry hoor, maar je nokia naar de euwige jachtvelden helpen??<BR>dan moet je volgens mij toch van goede huize komen. het enige wat je parten kan spelen zijn die ho**ige torxjes met een piefje.<BR>de gebruikte processor (68000 derivaat) kan je via je bdm altijd benaderen, ook al is er nada nikkes nops in het geheugen van je MM aanwezig. zelfs het ontbreken van een bootblock is geen enkel probleem.<BR>Nee in vergelijking met nieuwere ontvangers met risc processors aan boord is een oude trouwe MM een verademing.<P>@Leceur, inderdaad DVB2000 installeren, eventueel voor de ontvangst van seca en viaccess je cam module laten patchen, en kijken maar. In het laatste geval heb je wel een DS-9 kaartje nodig, of een season interface met wallbanger oid.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

@ prutsie,ik wilde leceur alleen maar waarschuwen want als je niet weet waar je mee bezig bent(zoals ik toen)dan heb je er helemaal geen soft meer in zitten en heb je helemaal geen beeld meer en kun je alsnog naar je satdealer.<P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Nu ga ik iets doen waar ik een hekel aan heb....Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Een Gold kaart programmeren lukt nu wel en heb ik de spullen voor, maar om mijn CAM aan te passen en DVB2000 te installeren wordt voor mij wat moeilijk. Is er iemand in het Noorden die mij kan helpen? BEDANKT!!!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.