rai Geplaatst: 14 juni 2003 Geplaatst: 14 juni 2003 Al heel snel na het uitkomen van de DM7000 werd het mogelijk om streaming audio te beluisteren. Ook zou het mogelijk moeten zijn om MPEG4 af te spelen of te ontvangen. Dit alles wetende: Is het ook mogelijk om streaming video dat via internet wordt aangeboden te vertonen op de box? Zo ja, hoe? Want ik ben zelf al aan het proberen geweest, maar helaas zonder succes.
Gast Geplaatst: 14 juni 2003 Geplaatst: 14 juni 2003 Wat mij nog leuker lijkt is of het mogelijk is de stream van dreambox te verkleinen en het internet op zetten? Denk dat dat nog leuk is, als je een goeie upload hebt kan je lekker op je werk of ergens anders via internet tv kijken. Met verkleinen bedoel ik de mb/s van de stream.
demesmaeker Geplaatst: 14 juni 2003 Geplaatst: 14 juni 2003 Dat lijkt mij ook een goed plan! Eindelijk cartoon network op mijn werk :-) Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
Gast Geplaatst: 15 juni 2003 Geplaatst: 15 juni 2003 Denk dat het eigenlijk niet te realiseren is omdat er behoord wat berekend moet worden wil de mb/s omlaag halen en dat trekt de processor niet. Wat mischien wel een optie is dat je via nfs eerst naar je pc/server stuur de stream, dat die de berekening uitvoerd en daar het internet op stuurt. Net als het online radio princiepe. Heeft bij de weg iemand hier ,meer info over??
rai Geplaatst: 15 juni 2003 Auteur Geplaatst: 15 juni 2003 In theorie zou het met Tuxvision mogelijk moeten zijn. Als je dat op je PC hebt geinstalleerd dan kan je realtime video kijken op je PC. Deze stream gaat veel te snel, maar als je b.v. Windows Media Encoder op je PC hebt dan zie je dat tuxvision als driver beschikbaar is. M.b.v. Windows Media Encoder kan je wel de snelheid omlaag brengen. Alleen werkt die driver van Tuxvision (nog) niet goed. De bouwer heeft dit namelijk niet afgemaakt. Volgens mij zijn de sources van TUxvision op het net te vinden. Er moet alleen dan even een slimme programmeur dit stukje afmaken. Maar mijn beginvraag was dus het omgekeerde: Weet er iemand hoe en of je ook streaming op je box kan kijken. Dan kan ik in de huiskamer naar NASA TV kijken.
-Neo- Geplaatst: 15 juni 2003 Geplaatst: 15 juni 2003 Dat zou ik om exact dezelfde reden ook graag willen. De processor kan dergelijke streampjes makkelijk aan. Zoals met heel veel mogelijke functies van de dreambox: We hebben een handige programmeur nodig. Sources om iets dergelijks te realiseren genoeg; iemand moet het echter naar de dreambox porten. Als alternatief zit ik nu maar in de tuin met m'n wireless 54mb netwerkje NASA TV te kijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen