Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 Hallo,<P>Ik heb geen ervaring met het kopieren van kaartjes. Een collega van mij heeft me gevraagd of het mogelijk is zijn smartcard van het Thaise UBC pakket (in irdeto gecodeerd) kan kopieren.<BR>Ik beschik over goldprogrammer.<P>Met welke software kan ik deze kaart kopieren.<BR>Moet ik een andere progammer hebben?<P>Clarcky
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 friend , het is zo iets<P>welk irdeto kaart "version" is het ???<BR>dan pas kan ik meer over vertelen.<P>groetjes<P>PS: waar zijn de andere knappen koppen ?<BR>( allen maar een duwtje voor de rest )
Gast Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 Bedankt voor de antwoorden.<BR>Het gaat hier weldegelijk om een orginele smartcard, geleverd met een gehuurde ontvanger.<BR>1.Wat ik zou willen doen is een kopie nemen van die smartcard en met een nokia9800 en irdeto CI module en de kopiekaart werken zodat ik het abonnement kan opzeggen.<P>2. Hoe kan ik de versie van die originele kaart achterhalen?<P>Clarcky<BR>
Dr. Humax Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 Je zou kunnen proberen met die Phoenixprogrammer en DF1 Cardmaster 2000 hem proberen uit te lezen en dan staat het versienr. bovenin er ook bij. (b.v. acs 1.2,of 1.4,of 1.6) <BR>Je beseft toch wel dat als je je abbonnement opzegt dat de auto Update niet meer werkt en dus de keys ook een bepaalde tijd meegaan en daarna je kaart niet meer werkt.
Dr. Humax Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 @ Clarcky<P>Als het een orginele smardcard is dan heb je niets aan je goldprogrammer. De Phoenixprogrammer of Mastera zijn programmers waarmee je een orginele kaart kunt uitlezen of bewerken. Programma,s daarvoor zijn zat op het www. b.v. Cardwizzard, DF1 Cardmaster 2000 etc. etc. Als je zoiets nog nooit gedaan hebt zou ik wel uiterst voorzichtig zijn want een smardcard is zo verpest, dus lees eerst veel info in oude topics(staat genoeg) en als je nog vragen hebt kun je altijd hier weer terecht. Er is altijd wel iemand die raad weet. Suc6
Gast Geplaatst: 8 oktober 2001 Geplaatst: 8 oktober 2001 @Clarcky <BR>optie 1 lijkt me nou niet zo snugger, als je een kaartje kopieert en je zegt je originele abo op dan hoef je geen waarzegger te zijn als je "kopietje" dan ook uitvalt, je kunt wel een kaartje als back-up aanhouden.
Gast Geplaatst: 12 oktober 2001 Geplaatst: 12 oktober 2001 Bedankt aan allen voor de reactie!<P><BR>Stel nu dat ik een kaart kan bemachtigen van iemand die zijn abonnement niet opzegt.<BR>Is het dan op relatief eenvoudige manier mogelijk om een dergelijke kaart te kopieren<BR>die dan wel autoupdating is?<P>Voor het versienummer zal ik pas in februari kunnen kijken, ik zal dan mijn phoenix programmer meenemen. (Ik veronderstel dat dit die programmer is waarmee irdeto NL kaarten kunnen gereactiveerd worden)<P>Clarcky
Dr. Humax Geplaatst: 12 oktober 2001 Geplaatst: 12 oktober 2001 Het is in principe mogelijk om van een orginele kaart een backup te maken en zolang die een abonnement heeft kan jij ook alles op je backup card blijven kijken. Welk programma je daarvoor kan gebruiken is denk ik Cardwizzard, maar aangezien je pas in februari het gaat proberen, zou ik je aanraden veel info daarover te lezen in oude Topics en wat programma,s uit te testen. En van die phoenix programmer dat klopt. <BR>Suc6 ermee Clarcky.
Aanbevolen berichten