Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een all-cam aangeschaft om met fun <BR> kaarten 3 in 1 en ds9 te proberen,nadat ik op de hoogte <BR> gebracht ben dat het niet kon weken en dat <BR> free-cam moest zijn heb ik dus een freecam<BR> 2.017 van gemaakt (weet niet of dit goed is <BR> gebeurd) <BR> Hij geeft wel in de menu free-cam 2.017<BR> Ik kan nu al aantal kanalen bekijken zonder <BR> een kaart er in ( Ned. kanalen )prima maar<BR> freekey`s wat ik op het net vind is niet <BR> veel dus ben ik zelf gaan omzetten van<BR> hex naar dec maar dit lukt niet bij alle <BR> kanalen .Waarom niet ? Zou graag reactie op willen hebben<BR> En dan nog fun kaart, Zou het nu moeten<BR> Werken met goede files ? welke files moet ik <BR> hebben ?<BR> Ik heb al heel wat geprobeerd maar geen resultaat,daarom twijfel ik of het omprogrameren goed is gebeurd.<BR>Hoe kan ik ci testen ?<P><BR> <BR> Heeeeeeeeeelp...... aub

Geplaatst:

Ci softwareversie = OK.<BR>zet <BR>EMU = OFF<BR>ECM = ON<BR>rest kan op default waarde blijven staan.<P>als alles is ingesteld als bovenstaand, probeer eens of je met een origineel irdeto kaartje beeld krijgt. GW'tje kan ook.<BR>Je moet beeld krijgen op een premiere kanaal of bv. een van de nl. vrije kanalen.<P>Werkt dit ?<BR>Ja, dan kan je een fun 3 in 1 erin stoppen. zou ook prima moeten werken op irdeto gecodeerde kanalen.<P>Werkt dit ?<BR>Ja, probeer nu eens een Seca kanaal, bv. discovery NL. Het kan zijn dat je je ontvanger even uit / aan moet zetten, sommige ontvangers doen wat lastig.<P><BR>Ikzelf heb geen ervaring met fun 3 in 1 in een freecam, maar met een piccard II in een freecam 2.016, in een Nokia MM9600 / Echo 3000.<BR>De Echo doet vaak moeilijk, de nokia bijna nooit.<P>Welke files, kwestie van uitproberen. heb je de juiste gevonden, bewaar ze goed, zor dat je een keyeditor te pakken krijgt, en edit zelf de keys op je kaartje.<P>Dit alles is geen beginnersmaterie. de 3 in 1 files werken een stuk lastiger op de Irdeto CI module dan in de Humax 5400. (spreek uit ervaring).<P>succes<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Als laatste.<BR>omprogrammeren IS goed gegaan. Als de emu werkt doet de ci module het toch ??<P>Als de module NIET wordt geinitialiseerd bij het aanzetten van de ontvanger is 'tie stukgegaan.<P>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie, ik ga inderdaad<BR> met gold proberen, eens kijken of dat wel<BR> werkt.<BR> <BR> <BR> Groetjes X-Y

Geplaatst:

OOOOOOkay DAN !!!!!!!!!<P> Met gold kaart werkt het dus wel.<BR> <BR> Ik ben er bijna waar ik wezen moet.<P> Ik ben aan het werk met mastera 2 <BR> <BR> Chip chat prog dus en dec = Echostar 3000IP<BR> <BR> met viacces.<P> Fun kaart ????? die ik heb aangeschaft =<P> AT90(P-1) ????? open platform staat er op.<P> Mischien ga ik in de fout bij het programmeren van de kaart, maar het geeft geeft geen error.<P>Zou ik hier wat uitgebreid info over kunnen krijgen.<BR>Hoeveel files moet ik tataal programmeren voor 3 in een en welke, ik heb gelezen over<BR>het hernoemen van files, anderen zeggen weer van niet.<BR>Ik zou ook over DS9 files willen weten , hoe deze geprogrammeeerd moeten worden.<P>Met jullie hulp kom ik steeds verder, Bedankt<BR>allemaal.<BR> <BR> <BR>groetjes X-Y

Geplaatst:

Fun kaart doet het nu gedeeltelijk , alleen<BR> de kanalen die ik zonder kaartje , met emu on<BR> ook kan kijken.<P> Wat is defoult instellingen van freecam <BR> 2.017 ???<P> Het programmeren van funkaart is dus 2 files<BR> AT90S8515.hex en 24c64.hex --- ga ik soms hier in de fout ?????

Geplaatst:

Nee, programmeren van je kaartje gaat goed.<BR>Je kan met chipcat en een mastera II weinig verkeerd doen.<BR>Chipcat zet eerst een loaderfile op de Atmel processor. hierna moet je je mastera in de phoenix (actieve mode) zetten, en wordt via de atmel processor de eeprom geprogrammeerd.<BR>hierna wordt de atmel processor opnieuw geprogrammeerd, nu met het definitieve programma.<BR>als je geen melding "loaderfile doesn't work" oid. krijgt en aan het eind geen verify error, dan kan je ervan uitgaan dat je kaart goed is geprogrammeerd.<BR>Als je beeld krijgt op de in irdeto gecodeerde kanalen kan je er zeker van zijn dat de kaart in orde is, de keys staan immers op de eeprom, het programma op de atmel processor. Als een van de 2 niet goed geprogrammeerd is zal je kaartje dus "dood" zijn.<BR>Bij het testen natuurlijk wel de emu op UIT.<P>De moeilijkheid is het vinden van files die werken met de ad3000ip via. dit is het lastigste. je zal gewoon geluk moeten hebben deze te vinden. ik heb ze helaas ook niet meer voor je (HDD gecrashed).<P>er zit als het goed is bij een aantal files ook een readme file met een handleiding hoe de files aan te passen voor diverse ontvangers. ga hier eens wat uitproberen.<BR>succes<BR>Peter.

Geplaatst:

Prutsie bedankt voor je reactie en je tips.<P> Ik ben er jammer genoeg nog niet, fun kaartje<BR> werkt dus nu gedeeltelijk, ned,kanalen, C+ ook<BR> en voor de rest nog een paar die ik nog niet <BR> weet maar het grootste gedeelte is nog niet werkend, dus het kan alleen nog aan het file liggen ?????? <P>Groetjes X-Y

Geplaatst:

Hoi X-Y, ik heb het zelfde probleem. Maak gebruik van een fun 3 in 1 file met irdeto freecam2-017 en een echostar 3000 IP Viaccess. Bijna alles op irdeto werkt, behalve premiere world, heimat kanaal enz. De sport kanalen en cinedom werken wel echter cinedom deluxe en blue movie weer niet. Ook op seca werkt bij alles, hier heb ik alleen problemen met taquilla. Maar bij viaccess werkt alleen MTV Europe (op de Astra). Wie kan mij verder helpen?

Geplaatst:

X-Y,<BR>Ik heb je twee files gestuurd, succes er mee<P>HanZa

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.