Gast Geplaatst: 19 juni 2003 Geplaatst: 19 juni 2003 Medesatters, ik heb sinds kort mijn monoblock vervangen door een enkele lnb met stab hh100. Ik wil nu proberen om op 1 schotel de stab met het monoblock te gebruiken, om sneller en zonder motorslijtage van de astra naar de hotbird te switchen. Ik gebruik in mijn settings lnb3 om de draaien, lnb 1 en 2 zijn dus beschikbaar voor het monoblock. Als ik de enkele lnb vervang door het monoblock, geeft dit dan conflicten ergens (diseqc/toneburst) waardoor motor en/of monoblock beschadigen? Ik kan zelf nergens iets vinden over deze wellicht unieke combinatie.
Gast Geplaatst: 19 juni 2003 Geplaatst: 19 juni 2003 Ik weet ook niet of het kan, maar wil het wel proberen. Wel zou ik graag voor het proberen willen weten of het schade kan toebrengen aan de diverse componenten. Zelf heb ik niet genoeg inzicht in de electronica die er in zit.
Bigfoot Geplaatst: 19 juni 2003 Geplaatst: 19 juni 2003 Hoe wil je dat uberhaupt instellen? Je moet toch per lnb aangeven of vast of draaibaar is? Misschien dat een 2.0 diseqc switch het diseqc 1.2 signaal doorlaten, maar als je een diseqc 1.0 monoblock hebt zal dat vast niet kunnen.
Gast Geplaatst: 19 juni 2003 Geplaatst: 19 juni 2003 In de settingslijst maak ik de astrazenders lnb2, de hotbirdzenders lnb1, evenals de zenders van andere sats. In de instellingen heb ik aangegeven dat lnb3 voor de motor moet worden gebruikt, de 'satmarkers' zijn dus lnb3 (eventueel zou een commands/goto ook geen probleem zijn). Verder meen ik te begrijpen dat de 22khz wordt gebruikt om het monoblock om te schakelen van lnb1 naar lnb2, en dat de stab van deze toneburst geen gebruik maakt.
Bigfoot Geplaatst: 19 juni 2003 Geplaatst: 19 juni 2003 Ik ben bang dat je monoblock dit niet doorlaat, mogelijk heb je meer success met 2 losse lnb's een een diseqc switch. Wat voor receiver heb je, ondersteunt ie ook een 12V switch?
Gast Geplaatst: 19 juni 2003 Geplaatst: 19 juni 2003 Receiver is een nokia dbox. Maar waar ik benieuwd naar ben, kan ik iets beschadigen door het te proberen?
Gerdy Geplaatst: 19 juni 2003 Geplaatst: 19 juni 2003 Iets beschadigen? Neen, alleen zal het niet werken... Gerdy
Gast Geplaatst: 20 juni 2003 Geplaatst: 20 juni 2003 OK Gerdy, bedankt. Als ik inderdaad niets zal beschadigen, denk ik dat ik toch zo eigenwijs ben om het een keertje te proberen. Kost niets, alleen wat tijd. Waarschijnlijk werkt het niet, maar je weet maar nooit....... Groeten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen