Ga naar inhoud


Galaxis SAT 500 IRD


Behindcorner

Aanbevolen berichten

Hoi, hier een nieuweling in de satwereld.

Ik wil me eerst verdiepen in de satwereld alvorens ik zelf een tuner aanschaf. Ik heb nu een galaxis om mee te spelen.

Nu heb ik al het een en ander gelezen en dit heeft al wat opgebracht, maar:

Ik heb een 80cm ovale schotel met 2 losse LNB's, eentje gebruik ik nu (ASTRA), ik heb prima ontvangst. Ik heb nu de nederlandse zenders, maar geen FTA zenders. De "homefrequentie" als dat zo heet, staat op 12515 H 5/6 22000. Als ik deze verander naar 11836 H 3/4 27500 krijg ik wel FTA zenders zoals ZDF ARD enz. Nu meende ik iets te lezen over netwerk instellingen, daar ben ik ingedoken en heb meerdere "blokken aangemaakt" homefrequentie weer terug op 12515. Dan zie je de namen van de zenders wel in de TV-guide, maar niet als zenders, waarom nu niet? Ik kan ze blijkbaar wel ontvangen. Wat doe je anders met netwerkinstellingen? Ik heb ook verhalen gelezen over B-frames, echter waarom kan ik ze dan wel ontvangen (althans sommige)als ik de homefrquentie verander? Kan het ook anders? Of heeft dit ook te maken met condensatoren in de voeding. Kan ik Canal blauw en rood ontvangen met een andere kaart, zoja waar kan ik die info vinden?

Heeft iemand een handleiding van de Galaxis SAT 500 IRD (digitaal ala PDF)?

Wie kan mij helpen?

Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...