Ga naar inhoud


Manhattan 7800 Leest sommige TP's niet in.


Crypty

Aanbevolen berichten

Ik heb een Manhattan 7800 met HDD (40Gb), 78cm Triax schotel met 6 graden LNB houder voor Astra & Hotbird.

Alle ASTRA transponders worden O.K. ingelezen. Als ik sommige transponders van de HOTBIRD wil inlezen krijg ik de melding "geen nieuwe kanalen gevonden" en dat terwijl er daadwerkelijk wel kanalen op die betreffende transponder uitzenden. Ik lees ze in met de instelling op "TP All" daarna de betreffende transponder selecteren, daarna "START". Ook al met andere instelling geprobeerd en ook al die transponders opnieuw ingevoerd. Hielp ook niets! Ik had altijd nog een oude software versie (1.64AHP), dacht dat het misschien daar aan lag, nu de nieuwe (3.04AHP) erin gezet, probleem blijft jammer genoeg bestaan.

 

Enkele Hotbird-transponders waar mijn 7800 geen kanalen op vindt: 11054 ; 11096 ; 11413 ; 11747 ; 11642 ; 12399

De rest van de transponders geen probleem! Hier is het signaal ook goed.

 

Iemand bekent met dit probleem?

 

Groeten,

C.ryp

Vu+ Duo Twin HD PVR

Dreambox 7025 PVR

4x Quad LNB DiseqC -> Astra 1, Astra 2, Astra 3 & Hotbird

Triax 78cm Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik mag aannemen dat je een nieuwe Tp lijst hebt gebruikt ? ALs er in de transponders wordt gerommeld dan zou dat een reden kunnen zijn.

Of wellicht staat ie toch niet helemaal goed uitgericht waarbij de 'zwakkere transponders' dan niet of niet goed gelezen worden.

 

Anders zou ik er ook geen verklaring voor kunnen geven.

 

Als het zo is dat het begonnen is met het verliezen van kanalen dan is het probleem van hardwarematige aard en moet je je leverancier even bezoeken.

Probleem is bekend en de flash moet dan in en uit gesoldeerd worden en opnieuw ge-erased, daarna zal de receiver zijn kanalen niet verliezen/door elkaar husselen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is toch wel heel vreemd dat ik Frequentie 12484 V (WorldNet) wel kan inlezen en Frequentie 12399 H (SBC) niet, en ze zitten beide op Hotbird 3 op de "wide" beam.

En als ik mijn Echostar 2500 erachter zet leest deze ze wel in.

Zal anders de importeur bellen.

Trouwens van kanalen verlies heb ik nog nooit last gehad. Verder ook nooit geen problemen met mijn Manhattan 7800.

Vu+ Duo Twin HD PVR

Dreambox 7025 PVR

4x Quad LNB DiseqC -> Astra 1, Astra 2, Astra 3 & Hotbird

Triax 78cm Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel typisch dat alle door jou genoemde kanalen horizontaal zijn.

Zijn de horizontale kanalen die je wel kunt inlezen een stuk zwakker dan de vertikale?

Het zou aan de lnb kunnen liggen.

Maar ook aan de uitgangs spanning van jou tuner.

Net te hoog of te laag om goed te kunnen versterken of te schakelen tussen H of V.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stardust,

 

Je had volkomen gelijk: Het lag aan de LNB! Nieuwe LNB erop gezet en het probleem was verholpen. Nooit geweten dat een LNB (als 'ie defect is) sommige TP's wel ziet en sommige niet. Bedankt voor de hulp.

Vu+ Duo Twin HD PVR

Dreambox 7025 PVR

4x Quad LNB DiseqC -> Astra 1, Astra 2, Astra 3 & Hotbird

Triax 78cm Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...