Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,<p>Ik heb een Irdeto 2 kaart, en nu heb ik me laten vertellen dat ik daar eigenlijk niet zo veel aan heb.

Klopt dit, of is mijn kaart om te bouwen ?<p>Wie kan mij iets wijzer maken...<p>Alvast bedankt,<p>M.

Geplaatst:

Ehh, huh...?

Een Irdeto 2 kaart....? wat is dat er voor een?

Wat staat er precies op..? confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Geplaatst:

Er is mij verteld dat dit een Irdeto 2 CAM is.

Het enige wat ik zeker weet is dat het een Irdeto CAM is die versie 1.6 aangeeft.

Misschien geeft dat meer duidelijkheid..tenslotte ben ik ook maar een leek..<p>

groetjes,

M.

Geplaatst:

Nou daar schiet ik ook niet veel mee op. Is het nu een CAM of een kaart...?

confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Geplaatst:

ASC1.6 ??? is ie van metaal en past er wat in of is ie van plastic en gaat ie ergens in?

mvg

Geplaatst:

Hallo,<p>Ik zal proberen wat duidelijker te zijn:<p>Het is een CAM, met een stalen behuizing.

er zit een wit/blauwe sticker op, waar Irdeto op staat (je ziet ze overal te koop staan )

Als ik hem in een slot doe, en uitlees via de receiver, dan staat er Ver 1.6. <p>heb je nog meer info nodig ?<p>Alvast bedankt,<p>M.

Geplaatst:

dat is een Irdeto Euro Common Interface Module (CIM) waarmee je mits je een geldige smartkaart hebt en een ontvanger met een vrij CI slot, in Irdeto gecodeerde signalen kan decoderen. bv. het nederlandse Canaal Digitaal pakket met uitzondering van Discovery channel, animal planet, x-zone, cine cinemas, en C+ 16/9. Deze laatste kanalen worden momenteel alleen in seca uitgezonden. Dit schijnt te gaan veranderen, maar dat is nog niet het geval.

Wat je NIET kan decoderen met deze cim is het duitse Premiere world pakket omdat dit in Betacrypt uitgezonden word. dit is een Irdeto variant die je alleen met een aangepaste cim zichtbaar kan maken, en dat aanpassen is met jou cim niet mogelijk.

Hoop dat het iets duidelijker is.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg.

er is me weer een hoop duidelijk geworden.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.