Ga naar inhoud

IR + AV extenders => Zap-neigingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ff een restart om een en ander duidelijk te krijgen.

Het probleem lijkt een bugje te zijn in Enigma dat ervoor zorgd dat de DB spontaan naar een zender wil zappen.

In mijn geval wil ie doorgaans naar voorkeuzenr 9 maar zelfs ooit naar dubbele nummers en nee de herhaalfrequentie is niet al te snel.

Iemand opperde dat die vervelende eigenschap wel eens het gevolg zou kunnen zijn van het gebruik van Powermid piramides van Marmitek.

Ik heb zelf ook van die wat oudere piramides en zijn ervaringen kan ik wel bevestigen.

Het lijkt er bij mij in ieder geval op dat normaal dit zeer sporadisch voor komt maar dat het icm de piramides van marmitek tot een enorm irritante aangelegenheid kan verworden.

Wat ik me nu af vraag is of dergelijke ongein ook voor komt bij andere IR of AV+IR extenders of zijn setjes als die van Archsat en de gigavideo setjes van die irritante bijkomstigheid verschoond?

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Dit probleem ken ik , mijn ab leid ca. 2/3 keer per dag een eigen leven. zonder IR extender

greetz

mr|repel

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb ook dat zeer irritante probleem.

Bij mijn Db staat een zender, en boven een ontvanger. Ook beneden werkt het vaak niet goed terwijl ik dan 4 meter van mij DB afzit. Als ik dan de zender uitschakel, werkt alles perfect.

Boven werkt "redelijk", ik heb zelf het idee dat het iets met temperatuur heeft te maken. In de zomer werkt het beter als in de winter. Raar maar waar.

Ook als ik de afstandsbediening 's avonds mee omhoog neem, dan doet ie het nog redelijk tot goed, de volgende ochtend is het helemaal kl@te.

Groet,

Toine

(ps, ik heb het idee dat dit niet op te lossen is met de software.... maar eerder een hardware probleem is)

Geplaatst:
Citaat:
Hoi,

Ik heb ook dat zeer irritante probleem.
Bij mijn Db staat een zender, en boven een ontvanger. Ook beneden werkt het vaak niet goed terwijl ik dan 4 meter van mij DB afzit. Als ik dan de zender uitschakel, werkt alles perfect.
Boven werkt "redelijk", ik heb zelf het idee dat het iets met temperatuur heeft te maken. In de zomer werkt het beter als in de winter. Raar maar waar.
Ook als ik de afstandsbediening 's avonds mee omhoog neem, dan doet ie het nog redelijk tot goed, de volgende ochtend is het helemaal kl@te.

Groet,

Toine

(ps, ik heb het idee dat dit niet op te lossen is met de software.... maar eerder een hardware probleem is)

Ik begrijp uit je verhaal dat je een AV zender met IR retourkanaal gebruikt.
Welke heb je, een Archsat, gigavideo 30 of 50 of wellicht een ander mode/merk?

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Er zijn twee problemen in het spel:

1. De dreambox is verre van hufterproof bij het ontvangen/interpreteren van IR signalen.

2. De gigavideo send IR bagger uit, ook als er niet op de AB gedrukt wordt. (eenvoudig te controleren met een webcam)

Ge

• 3 weken later...
Geplaatst:
Citaat:
Wat ik me nu af vraag is of dergelijke ongein ook voor komt bij andere IR of AV+IR extenders of zijn setjes als die van Archsat en de gigavideo setjes van die irritante bijkomstigheid verschoond?

Ik heb de GigaVideo en heb 'tzelfde probleem. Vooral naarmate de afstand groter wordt is 't probleem groter.
't Is ook afhankelijk van weersomstandigheden - al weet ik nog niet hoe precies. De ene dag heb ik 't veel meer dan de andere. Misschien luchtvochtigheid of zo?
De '30m binnenshuis' is trouwens een lachertje - ik haal 10m binnenshuis nog maar net - en op sommige dagen al helemaal niet!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen