Ga naar inhoud


[Strong] Dode strong wie kan me helpen


Gast

Aanbevolen berichten

Geachte sat vrienden,

Ik heb een strong 8000,

Deze was orgineel en ik heb hem voorzien van de 9b software via weet het.

Hierna werkte hij niet goed want de kanalen waren niet te zappen je moest de stong steeds uitzetten en weer aan om beeld te krijgen.

Hierna heb ik multicam er op gezet die nederlands zou zijn ,de zaak werkte maar was in spaans.

Nu versta ik geen woord spaans dus geprobeert er een andere Nederlandse versie op te zetten.

De ontvanger schakelde op CHA maar de loader 8000 starte niet door ,hierna heb ik de PC uitgezet en de ontvanger waarna hij dood was.

Graag een hint van mijn vrienden

Dank

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites


hee nico probeer alles nog een keer maar dan met de originele firmware denk dat je alles even van m_z moet halen en foor je gaat patchen altijd eerst originele terug plaatsen en even kijken of je de goeie firmware hebt .

gr.kj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de orginele firmware doet hij ook niets,ik kom niet in cha en control c werkt ook niet

Spanningen op de voeding heb ik ook gemeten ,die stonden op het forum.

Ik ben aan het einde van mijn latijn.

Graag een suggestie

 

Nico uit Obbicht

 

Och had ik maar mijn humax gepatcht !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satters,

Geef svp eens antwoordt,ik weet niet wat ik nog kandoen om mijn resiever te redden.

 

dank jullie

 

nico [Heren ik ben er achter wat M.- Z is wat hebben we toch een mooi forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MMuumm, ik kan me wel een beetje voorstellen dat mensen geen zin hebben om je te helpen met dat taal gebruik van je.

 

En dan ook nog Rebel de schuld geven dat je nu een dode decoder hebt gaat wel heel ver.

 

Je moet anderen niet de schuld geven als je zelf een fout gemaakt hebt.

De settings van Rebel is niks mis mee.

Ik test zelf alles wat los en vast zit en ik heb nog nooit een dooie decoder gehad.

Maar ja, een foutje heb je zo gemaakt.

 

Grts, euromuis

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hoeft niet altijd een reden zijn dat de decoder dood is na een flash, in het verleden toen ik ook nog een strong had hebben wel eens geprobeerd een lijst op te maken om te kijken wat er nu verkeerd kan gaan bij het patchen, en geloof me vaak genoeg is er dus totaal geen aanleiding en is het dus gewoon pech ..

Sommige mensen patchten hun ontvanger zelfs meer dan 100x en dan toch ineens geen display meer en was alleen opsturen naar strong de oplossing.

grts Merlin

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb om de 10 flashes wel eens een strong in coma, reanimeren is totnu toe altijd mogelijk.

Het valt mij op dat mensen dit forum slecht lezen, of geen moeite willen doen. zoek op 'strong dood' en je hebt honderden hits. JA, als je niet goed leest of wilt lezen en firmware voor de 8000 in de 8100 laad en vice versa kan het nodig zijn dat de flash vervangen moet worden.

Flashen kan spannend zijn maar daar je wordt beloond.

 

 

mghibli2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik hem ze beide wel tig keer geflasht, maar een ging gewoon dood toen ik hem aan zette de volgende dag na dat hij 's avonds gewoon had gewerkt.

Dus alles is mogelijk het is en blijft altijd je eigen verantwoording voor wat je doet.

 

Grtz Sat2us

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sat vrienden ,

 

Bedankt voor julie reacties ,en mijn oprechte veronschuldiging ik wil Rebel echt niet de schuld geven voor mijn falen.

In dien mijn taalgebruik bij sommige mensen zo overkomt zal ik er beter op letten in de toekomst.

Ik vind dit bord en al het werk wat jullie doen tof.

Rebel heeft een mooie site.

Alles moet geleerd worden.

 

Succes met de hobby

Nico uit Obbicht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...