Ga naar inhoud


Asscom V1 op monoblock


hanb

Aanbevolen berichten

Ik heb de asscom zenderlijst gepatched in de asscom V1, standaard firmware. Na enige oefening is dat gelukt, maar ik krijg alleen een rood vierkantje op de astra kanalen. wel beeld op de hotbird kanalen.

Nu weet ik van de philips dat je de diseq aanduiding moet veranderen, maar bij de asscom doe je dat in het menu, zet astra op schotel-2 en overige op schotel-1. Heb ik gedaan maar nog steeds geen beeld via het monoblock.

Moet ik nog iets veranderen in de settingslijsten of zie ik iets over het hoofd.

Beter 1 schotels aan de muur dan 10 in de lucht,

Heb twee maal M7 en Dreambox800, schotel met quad duoblok

Link naar reactie
Delen op andere sites


Update.

Nu geprobeerd met een enkele lnb, en zoals verwacht gewoon beeld op astra. Dus duidelijk de monoblock setting. Wie weet raad?

Beter 1 schotels aan de muur dan 10 in de lucht,

Heb twee maal M7 en Dreambox800, schotel met quad duoblok

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet astra op schotel 1 en eutel op 2

 

je zou anders verwachten, maar de koppen voor astra en eutel zitten precies andersom, de signalen komen op de schotel ook wel spiegel genoemd en worden hier gespiegeld, dus als ik het goed heb zit de eutel op de linker kop (als je achter de schotel staat) en de astra rechts.

Ik stel e.e.a meestal als volgt in

zoek met de linker kop (schotel 2) de eutel en de astra staat vanzelf goed.

 

suc6

 

gerrit B

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit,

Dat klopt wel denk ik, vanaf de schotel gezien is links hotbird en rechts Astra. Astra zou schotel2 moeten zijn, zo heeft het standaard gewerkt tot ik de nieuwe kanalenlijst erin heb gezet. Veranderen van schotel 1 en 2 geprobeerd maar het heeft geen resultaat. Er moet dus nog ergens iets zijn.

Op een andere schotel met single lnb werkt het wel, dus astra staat op diseq A, zo gezegd, maar conform de philips, zou dat B moeten zijn.

 

Wie weet raad, iemand die een monoblock met de M_Z settings heeft werken?

Beter 1 schotels aan de muur dan 10 in de lucht,

Heb twee maal M7 en Dreambox800, schotel met quad duoblok

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zeg je wel, maar ik heb op mijn asscom (en ook bij van een 5 tal kennissen) de astra toch echt op schotel 1 zitten en de eutel op schotel 2

heb je de koppen niet op de disecq om gedraaid, of de astra kop juist op de eutel gericht waardoor je hier de eutel op ontvangt ( schotel2) en de astra kop zomaar ergens de lucht in staat te kijken.

Vooral met een monoblock komt dit nl. vrij vaak voor aangezien je niet weet of de ontvanger kop 1 of kop 2 aanstuurd.

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel staat goed, anders zou de philips niet werken, daar heb ik monoblock setting in met diseq A voor Hotbird en B voor Astra.

Nogmaals, de asscom werkte goed voor ik de nwe settinglijst erin zette. Toen had ie astra op schotel 2.

Beter 1 schotels aan de muur dan 10 in de lucht,

Heb twee maal M7 en Dreambox800, schotel met quad duoblok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het een en ander uitgeprobeerd door te draaien en vond astra op de kop die recht op de schotel staat. Voor de philips is dat de hotbirdschotel. Door nu een hotbird kanaal te nemen en weer te draaien, kreeg ik beeld, maar dan op de rechter lnb die dus 8 graden ernaast staat. Dat zou de astra moeten zijn. Du

Eigenlijk zou ik dus de monoblock op z'n kop kunnen zetten, dan heb ik beeld.(denk ik) Dat problem zat vroeger ook bij de philips. Nu kan je dat met de a en b settings vernaderen. Het veranderen van de settings in het menu heeft geen effect. Moet ik em soms uitzetten om de nieuwe settings te zien? Het veranderen tijdens het kijken naar rtl4 bv, geeft geen verschil, in beide standen (schotel 1 en schotel 2 setting) heb ik beeld.

Nog een gouden tip beschikbaar ?

Beter 1 schotels aan de muur dan 10 in de lucht,

Heb twee maal M7 en Dreambox800, schotel met quad duoblok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je wel andere settings toe willen sturen, maar je hebt bij je gegevens geen email adres, stuur deze even dan stuur ik je de settings toe welke ik ook gebruik

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch niet zo moeilijk!

 

De settings die je er nu in zet hebben Astra op A en Hotbird op B staan. De TPT in de settings moet dus aangepast worden.

 

Dit doe je eenvoudig met FlashCvt. Open de settings binfile en druk op de knop 'Wissel diseqc (Monoblock)' sla de binfile op en zet deze nieuwe binfile in de ontvanger. Nu heb je settings erin staan waarbij de Astra op B en de Hotbird op A wordt ontvangen. En dat is dus precies zoals de Monoblock LNB's werken.

 

De kop die in het midden staat MOET Hotbird ontvangen. Luister niet naar de onzinnige oplossingen om de LNB op zijn kop de zetten. Dit is de juiste methode van montage:

 

Monoblock.jpg

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...