Gast Geplaatst: 26 maart 2002 Geplaatst: 26 maart 2002 Gisteravond kwam ik het Nederlandse pakket van Canal Digitaal eveneens tegen op de onderstaande transponders: transponder 97 109 frequentie 12343 12574 polarisatie horizontaal horizontaal sr 27500 22000 fec 3/4 5/6 Ik heb het homechannel van mijn pace-ontvangertje ingesteld op transponder 105 (12515, horizontaal, 22000, 5/6). Het verschil tussen transponder 105 enerzijds en transponder 97 en 109 anderzijds is het uitzenden van Cinecinemas, X-zone, NGC, Animal Planet en Discovery Channel in Irdeto. Ik ontvang op alle drie transponders Canal + Blauw en Rood. De 5 bovenstaande kanalen geven op zowel 97 als 109 aan, dat ze gecodeerd zijn. Kan iemand misschien aangeven, wat ik zou moeten wijzigen om deze kanalen wel te kunnen zien?? Arend.
Gast Geplaatst: 26 maart 2002 Geplaatst: 26 maart 2002 Hoi, Dat je Discovery en X-zone e.d. in je lijst tegenkomt, wil helaas nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk kunt decoderen van een Irdeto ontvanger. Deze kanalen zijn namenlijk alleen in Seca gekodeerd. Naar verwachting zullen x-zone en CineCinemas aan het einde van het jaar ook in irdeto beschikbaar komen, deze zijn dan dus wel te bekijken. De transponder van de kanalen zoals discovery en animalplanet zitten ook in een spaans pakket en zullen daarom niet in Irdeto beschikbaar komen. Dit is technisch prima mogenlijk, echter te duur omdat de uplink vanaf een andere plaats gebeurd. Je kunt momenteel eigenlijk twee dingen doen: 1) wachten tot eind van het jaar. 2) de Cam van je ontvanger (het doosje aan de achterzijde) ombouwen. Na ombouw is je ontvanger ook geschikt op seca-kanalen te decoderen. Voor ombouw kun je vaak bij verschillede board-leden wel terecht. Als je eventueel iemmand in de omgeving van Tilburg/Eindhoven zoekt, kan ik je ook wel van diens zijn... Groetjes, Erik.
Aanbevolen berichten