Gast Geplaatst: 3 juli 2003 Geplaatst: 3 juli 2003 Hallo, Bij het rippen van een dvd krijg ik de melding bad macro block en stopt het programma. Is dit een beveiliging en zo ja hoe kan ik dit omzeilen ? gr peter
chevrolet Geplaatst: 3 juli 2003 Geplaatst: 3 juli 2003 @phkabalt, MPEG-2 is een lossy compressiemethode, maw er gaat originele informatie verloren. Dat is natuurlijk ook logisch want hoe kun je anders een volledige speelfilm op een DVD van 9GB kwijt. De MPEG-2 decoder "kijkt" als het ware naar het originele plaatje en beslist dan wat belangrijke informatie is en wat niet belangrijk is en laat dit laatste weg. Aangezien de compressor op pixel niveau kijkt betekend dit simpel gezegd dat voorwerpen op de voorgrond uit veel pixels zullen bestaan en voorwerpen die wat meer naar achtergeplaatst zijn uit minder pixels zullen bestaan. Dit is vooral goed te zien op bv donkere achtergronden of als verlies van detailiring in de achtergrond. Bron: www.xs4all.nl/~itc/mpegblocking.htm Welk programma gebruik je? Instant copy 7??? Als het geen "smartripper"is stel ik voor om die maar eens te gaan proberen. Su^c6 V8 "fortuna vitrea est" VU+ Duo
Gast Geplaatst: 3 juli 2003 Geplaatst: 3 juli 2003 Hallo, Ik gebruik dvd schrink ik heb reed h.potter een gedaan en deze werkte prima zonder fouten. Is het zo dat het per film (dvd) kan verschillen ? gr peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen