Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

na de eerste keer patchen van 1.60 met oslink 1.4 stond de oude software er nog op. na de tweede maal patchen met oslink 1.4 van de 1.60 software en de eprom blijft de ontvanger out of order melden.

vervolgens alles leeg geschreven met lege firmware en met 1.42 gepatcht en hij werkte weer. hierna weer de nieuwe software geprobeerd en weer de melding out of order. wie weet hoe dit komt en hoe ik dit oplos?

Geplaatst:

Wil je dan eens voor de zekerheid kijken of je wel de 6072 versie in de ontvanger wilt proggen. Gewoon de binfile openen met wordpad en dan zoeken naar de DSX term. Als het dan zeker een 6072 versie is, dan heb jij het meest vreemde probleem ter wereld, en weet ik er geen oplossing voor. Misschien is je file wel corrupt, slecht uitgepakt of gedownload.

M_Z

Geplaatst:

heb inderdaat de 7072 versie. na nog enlele malen proberen steeds het zelfde resultaat. hierna de zibi 7.5 van jouw site gehaald en deze met oslink 1.2a en declink 0.98 geflasht. toeval of niet, hij heeft dit gelukkig geaccepteerd.

waar ik me alleen zorgen over maak, of dit niet aan de ontvanger (nieuwe serie) kan liggen? Als meer mensen dit hebben dan wordt ik toch wat voorzichtiger met nieuwe software.

Geplaatst:

Citaat:
Wil je dan eens voor de zekerheid kijken of je wel de 6072 versie in de ontvanger wilt proggen. Gewoon de binfile openen met wordpad en dan zoeken naar de DSX term.

Bert, zoals M_Z aangeeft, ff kijken welke softwareversie in jouw onvanger moet. Ik vermoed dat jij je ontvanger, een 7072, verwisselt met de softwareversie 6071 OF 6072.

Geplaatst:
Citaat:
klopt ik heb de software 6072 proberen te laden. Ik had echter begrepen dat de 7072 met de software van de 6072 werkt?

Het klopt toch ook! Je moet inderdaad de 6072 software erin zetten, maar ik wilde nu juist dat je eens ging controleren of de file die je erin wilt zetten wel echt een 6072 versie is. Open dus de binfile met wordpad en zoek eens naar de DSX term, zie je dan inderdaad DSX6072 staan?

@M€®LïÑ
Citaat:
Ik denk dat jij een nieuwe serie philips ontvanger heb, deze kun je het beste met oslink 4.00 patchen en ipv read signature de commando enablepgm intoetsen, hierna write firmware en het werkt.

Bert79 gebruikt Oslink v1.4, hierbij heb je geen probleem met de nieuwe signature, omdat deze reeds de nieuwe flash ic's herkent. Oslink v1.4 doet zijn werk precies evengoed als v4.00c.
Geplaatst:

ik heb de file gecontroleerd en het is de goede.

na een avond overdenken waar het in kan zitten, denk ik dat ik bij het programmeren mischien de vinkjes bij data erea niet goed aan/uit gezet heb.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen