Ga naar inhoud


Bios update


Gast willem64

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik zoek een nieuwe bios voor mijn asus p2b moederboard ik heb hem al geflasht van 1006 naar 1012 maar dit voldoet niet en ik zoek versie 1013. ik heb nl afsluit problemen met win 2000 de computer start automatisch weer op als ik hem afsluit dus als iemand deze versie weet of een andere oplossing heeft bvd willem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou als ik jou was eerst ff je bios settings even opnieuw instellen/nalopen en met name het power gedeelte ff goed bekijken, je heb 't namelijk je bios overschreven en het zou weleens kunnen zijn dat windows nog steeds aan de oude bios instellingen vasthoud zolang jij die niet veranderd

 

En probeer idd uit te zoeken of het geen windows bug is in combinatie met jouw bios versie. Hier kan je vast wel meer info vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas wel een beetje op met je bios te flashen, deze loopt in het algemeen wel goed, maar het kan voorvallen met een kleine stroomonderbreking dat je bios niet volledig vernieuwd is en deze dan fouten veroorzaakt. Bij sommige moederborden kan je hierna de flash opnieuw uitvoeren maar bij andere weer niet. Doe dus pas een bios update als deze echt nodig is.

 

Greetz {Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas het gaat om een p2b mb en de upgrade die ik zoek staat niet op de asus pagina ook de power management staat volgens mij goed. toch bedankt voor de re willem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo toch bedankt want bij energie beheer heb ik adv. pwr uit gevinkt en nu krijg ik tenminste het bericht "computer uitschakelen" voor de rest werkt alles perfekt dus ik zoek nog even door naar een gratis bios 1013 voor een p2b MB en anders vind ik het zo ook wel goed. Allemaal bedankt voor de moeite mvg Willem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek dan niet verder, er staat bij ASUS zelfs een 1014 (BETA!) op de site.

Als je wilt kan ik wel mailen. Er zijn alleen 2 versies voor de P2B, MET en ZONDER hardware monitor.

Citaat:
1014-003.zip 1014.003 2002/08/05 P2B Beta BIOS 1014.003 More...

1014nh03.zip 1014.003 2002/08/05 P2B (Without Harware Monitor) Beta BIOS 1014.003 More...

 

Zeg maar welke je nodig hebt....

 

Of volg deze link en klik op BETA bovenin het scherm : http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P2B

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat heb ik ook gezien maar is een beta versie wel veilig? ik heb nl wel eens gehoord dat die niet getest zijn en alles werkt nu (op het handmatig uitschakelen na) dus dat dan wel verstandig? met vr groet willem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...