rlckring Geplaatst: 9 juli 2003 Geplaatst: 9 juli 2003 Weet iemand of dit gaat werken. Wil namelijk ook wel SMTP mail ontvangen i.p.v POP-boxen te legen. Iemand ervaring hiermee? Bij planet staat namelijk poort 25 standaard dicht op een ADSL abo. Citaat: Voor uitgaande mail is het voldoende om als mail-relay de mail-server van planet op te geven, mail.planet.nl . Voor inkomende mail is het noodzakelijk dat je een geregistreerde domeinnaam hebt en bij je registrar in de DNS twee MX records maakt. De eerste, met hoge prioriteit laat je wijzen naar je eigen mailserver. De tweede, met lagere prioriteit laat je wijzen naar de mailserver van planet. Zo ongeveer: jouwdomein.nl MX 10 smtp.jouwdomein.nl jouwdomein.nl MX 20 mailrelay.planet.nl smtp.jouwdomein.nl A w.x.y.z (jouw ip) Natuurlijk niet vergeten poort 25 open te zetten in de modem en eventuele firewall
Fredo Geplaatst: 9 juli 2003 Geplaatst: 9 juli 2003 als ik het goed heb is pop mail ontvangen en smtp verzenden Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
rlckring Geplaatst: 9 juli 2003 Auteur Geplaatst: 9 juli 2003 Ja maar ik wil ook smtp ontvangen. Ik heb namelijk m'n eigen e-mail server. Bij Planet Internet staat poort 25 dicht om smtp te ontvangen, spamming e.t.c. Maar als je nou je domein-naam ergens anders host dan bij Planet en daar een MX record laat registreren , Mail Exchange, in hun DNS server dan val dat probleem te omzijlen. Ik vraag me dan alleen af of de relay-server van planet ook mails reyaleerd van domeinen die niet bij hun gehost zijn. Ik had er iets over gelezen op het ADSL-Forum maar kon niet echt de conclusie trekken dat het ging werken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen