Ga naar inhoud


nokia 9800s+geotrack vbox1


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb ma 2.0 ingeladen in de reciever

bij installatie en afstellen motor kan ik kiezen uit satscan en disecq

bij satscan krijg ik de sateliet astra en maar kan ik de motor niet bewegen

bij disecq krijg ik de sateliet hotbird en kan de motor wel bewegen als voorgeprogrammeerd kanaal krijg ik fashiontv

maar als ik de schotel beweeg, toont de balk niet wat het beste signaal is(nu staat de schotel op astra)

nog dit de actuator en de vbox werken,ik heb de actuator van de schotel genomen en rechtstreeks aan de vbox gelegd en via de fijnregeling werkt de actuator

eerst had ik software 1.3 en kreeg ik steeds error2 op mijn vbox, dat is de reden waarom ik nu 2.0 ingeladen heb

wat is er verkeerd? ik denk dat het iets te maken heeft met de reciever

op de vbox kan ik werken via de fijnregeling maar hij legt de satelieten niet vast

hoe oplossen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


begrijp de vraag niet. bij disecq komt de ontvanger standaard op hotbirth.(hier kan je ook rai 1 als richtpunt kiezen) je moet de schotel nu zo draaien dat je signaal op de hotbirth krijgt. dit bevestigen en zenders zoeken. hierna kan je via systeeminstellingen, zoeken naar programma's, kiezen welke satelliet je verder wil hebben en vervolgens de motor hierop afstellen en dan weer zenders zoeken. in tegenstelling met 1.31 moet dit nu via progamma's zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bert79

het is me gelukt de satelieten in te lezen

bij mij gaat hij niet naar zijn nulpunt maar kan ik satelieten inlezen zo veel ik wil

het probleem is wel dat de schotel niet automatisch draait naar de sateliet waarop ge een programma wilt bekijken

ik bedoel:ik kijk nu naar nederland 1 op astra en ik wil kijken naar rai1 op hotbird en op de afstandbediening klik ik op ok en zie de programmas en ik duid rai 1 aan dan krijg ik de melding geen signaal, de schotel draait niet automatisch, ik moet eerst via programmas zoeken in systeen naar hotbird gaan of bestaat er een betere methode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal draait hij vanzelf naar de satelliet . ik heb een stabmotor diseq en bij programma's zoeken automatisch kies ik de gewenste satelliet dan iets lager motorafstellen en dan bevestigen met OK. de gevonden zenders opslaan, nu draait hij bij het kiezen van deze zenders naar de bijbehorende positie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mpistache

 

De hotbird is voor de 9800 de referentie-satposition (voor disceq).

Eerst moet je deze vastgelegd hebben.

 

Pas daarna de anderen, zoniet dan gaat ie steeds terug naar de ref-sat.

De andere sats worden vastgelegd RELATIEF aan de hotbird-positie.

 

Stel na een storm is er wat versteld, hoef je alleen maar hotbird opnieuw te tunen en de rest volgt automatisch!

 

Succes

Sjoerd

 

Groeten Sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...