Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb laatst mijn Galaxis SAT 500IRD verkocht aan een kennis. Drie weken heeft hij zonder problemen kunnen kijken. Maar nu belt hij me op met de melding dat het beeld zwart blijft. Signaal sterkte komt op pngeveer 75% (Das normaal) maar de signaal kwaliteit blijft helemaal weg. Zelf heb ik geen nieuwe (officiele) kaart voor mijn nieuwe SECA ontvanger, deze fix ik zelf Hij heeft dus mijn oude IRDETO kaart. De persoon in kwestie woont op een boot en moet dus telkens zijn schotel opnieuw richten na het varen.

Als hij een andere decoder (Zo één zonder smartcard ingang) dan krijgt hij wel een aantal Duitse Zenders. Zou het kunnen zijn dat hij hem stiekum op de Hotbird heeft gericht? Als er een probleem met de kaart zou zijn, dan moet hij wel de FTA BVN kunnen ontvangen toch??

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

@Subsense,

Hij moet in ieder geval wel BVN kunnen ontvangen,

waarschijnlijk staat hij niet goed afgesteld ,heeft hij een satfinder , anders is het geen doen. Groeten Ido.

Hoge bomen zijn lange planken !!!

Geplaatst:

Hoi,

Ja je geeft het wel al bijna aan dat het probleem zijn uitrichten op EEN sateliet misgegaan is....

Als je signaalsterkte meet kan dat dus doorgegeven worden aan de receiver met een bepaalde waarde (76% of zo) maar de receiver kijkt eveneens naar de frequenties en dat is dan de signaal kwaliteit, die bij een verkeerde sateliet niets zou mogen aangeven....echter dat hij met een andere receiver wel FTA krijgt is vreemd, of die staat juist wel zo ingesteld dat hij hotbird lezen kan....

Om dat te testen is het mogelijk de receiver te vertellen (instellen positions) dat hij hotbird ontvangt. Als dan daar beeld is weet je dat de antenne "fout" staat.

Zoveel duitsers zijn er niet op de mogelijke satelieten die hij misschien aangepeild heeft. Dat kun je makkelijk bij lyngsat nakijken. Neem bijvoorbeeld een sterke FTA zender ZDF die op hotbird en astra zit.

misschien is dat met effe telefoneren dus geklaard?

chiao

Geplaatst:

Dank allemaal!

Ik ga het een en ander even proberen. Ik ga maar ff langs. Ik dacht even "Hé Irdeto is gestopt" Maar dat leek me al bijna ondenkbaar.

Laatste mogelijkheid is natuurlijk dat de decoder gewoon kaduk is. Ik ga er even kijken.

ps. Mijn complimenten aan dit forum! ben net een paar weken bezig maar het gaat me allemaal aardig goed af, o.a. dankzij Sat4all en M_Z!!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.