Ga naar inhoud


Visiosat met A1+ H + A2 wil niet


Gast olav12

Aanbevolen berichten

@All,

 

het is gelukt. Ik heb nu Astra1, Hotbird en Sirius. Wat heb ik gedaan, hierbij de volgende ingrediënten:

 

- 1 Bisat van Visiosat

- de oorspronkelijke houder voor Astra1, Astra2 en Hotbird.

- 1 disecQ voor 4 satellieten.

- 1 sat zoeker.

- Heel veeeeeeeeeeeel geduld

- Een heel woordenboek aan scheldwoorden als het niet lukt.

 

Hoe ben ik vandaag begonnen toen ik er achter kwam dat astr2 niet kon vanwege de bomen. Ik heb de houder voor A1, A2 en H(ik kort het nu af)verlengd met de oude A1,A2 houder en zo geprobeerd Sirius te vinden. Dat wilde niet. Toen kwam ik er achter dat de schotel toch teveel in richting van bomen stond te loeren. Ik had wel A1 en H goed. Ik heb toen de hele installatie ongeveer 50m verplaatst, toen ben ik gaan uitrichten volgende de volgende methode A1 in het midden H links en S rechts (dit alles van achter de schotel gezien). A1 en H ging goed maar S niet. Toen ik het oude bisatplaatje met lnb rechts weghaalde en links gelijk met H zette had ik beeld.

 

Ik heb toen de volgorde gewijzigd in S links H midden en A1 recht weer vanachter de schotel gezien. Bij alle 3 de sat ongeveer 75% kwaliteit. Ik moet nog zien hoe het met regen zal gaan.

 

Het belangrijkste het is in ieder geval gelukt. Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is voor iedereen en anders gewoon reageren.

 

ik dank jullie allemaal voor de hulp.

 

mvg

olav12

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

@olav12

 

Perfect gewoon volhouden en van de winter als het blad aan de bomen weg is de astra 2 nog eens proberen en nog veel kijkplezier op de sirius,groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

ik heb hier nog een kleine aanvulling op. Voor degene die dit voor elkaar wil krijgen moet je de beugel gebruiken die bestemd is voor astra1 +astra2 + hotbird en GEEN plaatjes of zo er aan vast maken dus gewoon de originele beugel.

 

Ik schrijf omdat er een paar kleine foutjes in mijn uitleg zitten. Ik hoop deze nu te hebben opgelost.

 

mvg

olav12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@All,

ik heb hier nog een kleine aanvulling op. Voor degene die dit voor elkaar wil krijgen moet je de beugel gebruiken die bestemd is voor astra1 +astra2 + hotbird en GEEN plaatjes of zo er aan vast maken dus gewoon de originele beugel.

Ik schrijf omdat er een paar kleine foutjes in mijn uitleg zitten. Ik hoop deze nu te hebben opgelost.

mvg
olav12


kun je een foto plaatsen ???
Link naar reactie
Delen op andere sites

@super zwerver,

 

ik zal proberen of er iemand iets met een dig. camera voor mij kan doen. Ik heb zelf zo'n ding niet dus ik moet dat aan deze of gene vragen. Ik beloof dat er een foto komt maar heb even geduld. Want ook voor mij komt de vak. eraan.

 

mvg

olav12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...