Ga naar inhoud


hoe Hard resetten voor Echostar DVR 7000 ?


Gast

Aanbevolen berichten

ja, ik heb anderhalf jaar geleden ook meegemaakt dat na het inlezen van een settingslijst mijn harde schijf niet meer te benaderen was. machine wilde niks meer. met behulp van paperclip van een ander bekend board heb ik via hyperterminal de zaak weer gereset gekregen. er bestaat ook nog een programma

E7khdu om ea te benaderen zie http://home.zonnet.nl/intersound/downloads.htm , maar dat heb ik zelf geen ervaring mee.

 

Renzie.

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Even ivm de harde schijf: ik heb mijn harde schijf bestendig verwijderd (samen met de koelfan omwille van het lawaai) en dit geeft verder geen problemen.
Ik ben niet overtuigd dat het overnemen van settings tot het niet meer doorstarten van de ontvanger leidt. Er kunnen echter inderdaad wel zaken moeten bijgesteld worden, maar dit kan toch via het menu.
De methode van Renzie om een harde reset uit te voeren via hyperteminal was mij niet bekend. Heb je dit zelf al eens toegepast Renzie?
Lapke


Hoi,

Er is toch iets van een toetsen vasthouden stkker erin voor een reset (red menu, ook om settings van de ene box naar de andere over te zetten)

Ik zal eens zoeken waar ik dat opgeschreven heb... it's hot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Renzie,

Dit probleem was destijds te vermijden door de settings met SetEditNAV (Litzinger) naar de ontvanger te schrijven.

Ik vermoed overigens dat het probleem door Echostar verholpen werd met firmware 400.

Lapke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Thanks allemaal voor jullie reacties en help.

Machine staat nog steeds in zelfde toestand, nog steeds niet willen opstarten.

heb alles geprobeerd die jullie voorstelden.

Met de hyperterminal wordt gevraagd dan de decoder aan te leggen, en dat is juist het probleem,

dus geraak ik er niet in.

 

Denk dat er niets anders op zit dan naar echostar zelf te gaan.

Spijtig dat ze geen filiaal in belgie hebben, maar alle,

zal hen contacteren.

 

Mocht echostar zelf nog een oplossing geven, zal ik het hier posten, zodoende anderen misschien nog te kunnen helpen.

 

Mvg

Toerist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@Satscan,
Dit kon bij de Echo 3000, maar voor o.a. de 7000 werkt dit niet, of misschien bedoel je nog iets anders?
Lapke


Nope,

Dat bedoelde ik... ik ben niet verder gekomen dan de 3000 serie... een perfekte machine!

DXze
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo

Thanks allemaal voor jullie reacties en help.
Machine staat nog steeds in zelfde toestand, nog steeds niet willen opstarten.
heb alles geprobeerd die jullie voorstelden.
Met de hyperterminal wordt gevraagd dan de decoder aan te leggen, en dat is juist het probleem,
dus geraak ik er niet in.

Denk dat er niets anders op zit dan naar echostar zelf te gaan.
Spijtig dat ze geen filiaal in belgie hebben, maar alle,
zal hen contacteren.

Mocht echostar zelf nog een oplossing geven, zal ik het hier posten, zodoende anderen misschien nog te kunnen helpen.

Mvg
Toerist


Hypertherminal is alleen te gebruiken als de box volledig is opgestart ( dus geen "loop" meer in het display )
De oplossing is vrij simpel:
Download van de echostar site de echonav loader en de laaste ( beta) software.
Verbind de ontvanger met een nullmodem kabel met je PC.
Start echonavloader en select download, selecteer de software versie en druk op OK
start dan je box op en dan zul je zien dat de software opnieuw geladen wordt in de box.
In een heel enkel geval zal dit niet lukken door een beschadigde bootloader in de box, in dat geval moet je de box even met omschrijving van de klacht opsturen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...