Ga naar inhoud


Gibertini + A1 + A2 + H + S ???


Gast pipo1000

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb een 85cm Gibertini en met een beugeltje drie maal een Quad LNB van Acer aan de gang gekregen op de Astra 1 en Astra 2 en Hotbird. Werkt perfect. Nu heb ik net ontdenkt dat op Sirius ook leuke dingen te vinden zijn.

 

Ik heb mijn schotel op de Astra 1 gemikt en links en rechts op het beugeltje (een soort van rails-je) de Astra 2 en de Hotbird geknoopt. Nu kan ik nog meer links van de Hotbird LNB het beugeltje verlengen en nog een LNB knopen voor Sirius.

 

Mijn vragen;

 

a) Gaat dit technisch werken op mijn schotel?

B) De Astra 2 zit een stuk omhoog, de Hotbird een klein beetje naar beneden, moet ik Sirius net zo ver beneden zoeken als Astra 2 hoog zit?

c) Waar kan ik STERKE beugels krijgen om vier LNB's met een bereik van +/- 24 graden te kunnen monteren? Er zitten nu al 3 QUAD's aan en er komt dus nog een twin of een single bij!

 

Bedankt,

 

Edwin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk Pipo1000 dat je zo'n beugel zelf moet maken...

 

of je koopt een ZAS 90 (dit is een adapter slee voor Kathrein en Astro en vindt je ook op hun website) die je met wat zelfgemaakte beugeltjes aan de arm bout...

 

daarop kun (zie plaatje welke de onderzijde laat zien) je de LNB beugels bevestigen voor rechts en voor links dus in totaal 4 lnb's

 

Kathrein_Schiene3.jpg

 

00-2527.jpg

 

of je draagarm dat allemaal uithoudt is wel de vraag.

 

ik ga hem zelf ook zo uitbreiden voor sirius...

omdat hij eigenlijk niet zo ver naar links kan staan kun je hem middels het draaiasje wel laten loensen en vang je hem ook.

 

cheers

South

Nino Ferrer + Radiah

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogste tijd voor een bezoekje aan de g*mm*... die rail lijkt sprekend op planken drager wandbevestigingsprofiel en ik moet me al heel erg vergissen als die beugeltjes niet in de loodgieters hoek liggen (bevestigingsbeugels voor 40 mm plastic pijp?)

 

En dan maar hopen, dat de sleufgaten in het profiel ook in de buurt van de plek waar je een LNB moet zetten, zitten

 

IK ZEG TOCH...

 

groet, skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi spul dat Kathrein,

 

Als het fout gaat met deze schotel (knak, verlopen met storm of zo) dan ga ik eens kijken naar dat mooie spul!

 

Ik heb inmiddels een vierde LNB (een single MTI blue line) erbij geknoopt en ook Sirius 5,0E komt binnen met 97-99% kwaliteit. Ik heb een stuk rails gekocht bij een schotelboer en dat aan de huidige rails vast gezet met 2 boutjes. Werkt perfect. Ik ga vanavond nu achter de schotel op de 'schotelbeugel' een alu-profiel zetten en van dat alu profiel met 2 RVS draden naar de LNB houder toe om het een beetje te stabilizeren.

 

Bedankt,

 

Edwin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...