Ga naar inhoud


Humax 8000 - .vid files afspelen op de PC.


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Humax 8000 bezitters,

 

Is er iemand al geslaagd in het afspelen cq converteren van een .vid file zoals die van de Humax over de USB port in je PC binnenkomt ??

 

Zoals ik het begrepen heb ligt het probleem in het converteren van de MPEG2 Transport Stream naar de MPEG2 Program Stream.

Als die conversieslag lukt, dan lukt het ook om de files af te spelen en DVD's te branden, etc.

 

O.a. geprobeert VLC Player, Elecard MPEG2 Player, XMuxer, etc, maar allen geven aan het formaat van de .vid file niet te herkennen.

 

Gegroet,

 

E.J.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit was trouwens het bericht dat ik kreeg van Humax:

 

"Your request will be forwarded to our R&D team for future consideration. The purpose of the possibility of downloading the files from receiver to PC is for backup purposes."

 

Dat is dus iets anders dan ik in mijn gedachte had toen ik het apparaat kocht :-)

 

E.J.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo Humax 8000 bezitters,

Is er iemand al geslaagd in het afspelen cq converteren van een .vid file zoals die van de Humax over de USB port in je PC binnenkomt ??

Zoals ik het begrepen heb ligt het probleem in het converteren van de MPEG2 Transport Stream naar de MPEG2 Program Stream.
Als die conversieslag lukt, dan lukt het ook om de files af te spelen en DVD's te branden, etc.

O.a. geprobeert VLC Player, Elecard MPEG2 Player, XMuxer, etc, maar allen geven aan het formaat van de .vid file niet te herkennen.

Gegroet,

E.J.


Hoi,

Volgens mij is in het boxen bouwers platform een aparte codering afgesproken die in alle pvr boxen zal wordne toegepast wegens copyrights.

Je heb volgens mij nl geen cam/kaart meer nodig om de file met de box af te spelen, dit ter voorkoming dat na enige tijd de opname niet meer werkt door een key wisseling.

Heeft iemand meer info?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dit was trouwens het bericht dat ik kreeg van Humax:

"Your request will be forwarded to our R&D team for future consideration. The purpose of the possibility of downloading the files from receiver to PC is for backup purposes."

Dat is dus iets anders dan ik in mijn gedachte had toen ik het apparaat kocht :-)

E.J.


Allemaal flink zeuren dus bij Humax. Maar laat ze het ding eerst maar wat stabieler maken met de HD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Hallo Humax 8000 bezitters,

Is er iemand al geslaagd in het afspelen cq converteren van een .vid file zoals die van de Humax over de USB port in je PC binnenkomt ??

Zoals ik het begrepen heb ligt het probleem in het converteren van de MPEG2 Transport Stream naar de MPEG2 Program Stream.
Als die conversieslag lukt, dan lukt het ook om de files af te spelen en DVD's te branden, etc.

O.a. geprobeert VLC Player, Elecard MPEG2 Player, XMuxer, etc, maar allen geven aan het formaat van de .vid file niet te herkennen.

Gegroet,

E.J.


Hoi,

Volgens mij is in het boxen bouwers platform een aparte codering afgesproken die in alle pvr boxen zal wordne toegepast wegens copyrights.

Je heb volgens mij nl geen cam/kaart meer nodig om de file met de box af te spelen, dit ter voorkoming dat na enige tijd de opname niet meer werkt door een key wisseling.

Heeft iemand meer info?


Gaat niet lukken, neem maar eens wat op en trek de kaart uit je CAM, kan je het niet meer afspelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Na wat speurwerk op het Internet en wat ge-experimenteer is het me uiteindelijk gelukt een heuse mpg file te creeren die nog af te spelen is ook !!!

 

Het recept is alsvolgt:

 

1/ Download en unzip het setje tools genaamd BBTool (even googlen naar bbtool19.zip).

 

2/ Download en installeer XMuxer (even googlen naar Xmuxer.zip)

 

3/ Bekijk de vid file op inhoud:

bbdmux sat.vid

 

4/ Demux de vid file per PID:

bbdmux sat.vid <video pid> sat.mv2

bbdmux sat.vid <audio pid> sat.mpa

 

5/ Mux de 2 files d.m.v. XMuxer

 

Resultaat is een mpg file en het lijkt mij nu een koud kunstje om hiervan een DVD te branden.

 

Dezelfde truuk gaat ook op voor de .aud files van de radio uitzendingen.

Na "bbdmux radio.aud <audio pid> radio.mpa" heb je meteen een speelbare mpa file.

 

Ik heb alles met FTA kanalen geprobeert.

Met de Nederlandse kanalen zal het waarschijnlijk niet lukken een afspeelbare mpg file te produceren daar alles nog gescrambled blijft.

 

Gegroet,

 

E.J.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...