Gast Geplaatst: 16 juli 2003 Geplaatst: 16 juli 2003 heb zelf hyundai 1010 ir triax 1m met dubbel lnb.voor astra/hotbird en roze funcard. signal q.is 98% maar zappen gaat toch langzaam vooralned 1 2 3.wil overstappen naar extreme met motor maar kan die ook een nog grotere schotel bv. 1.2m aan en vind ie zelf de satellieten zoals mij verteld ik wil ook thor en hispasat ontvangen. anderen zeggen weer neem echostar. welke set is het beste hiervoor. alvast bedankt.
Bigfoot Geplaatst: 16 juli 2003 Geplaatst: 16 juli 2003 1.20 meter is het maximum voor een diseqc motor, anders moet je met positioners en actuators gaan werken. Veel Echostars hebben een ingebouwde positioner. Ik zou geen Hyundai of Xtreme nemen, geen van beide zijn echte topkwaliteit receivers. Wat zijn je verdere eisen, en je budget?
Gast Geplaatst: 16 juli 2003 Geplaatst: 16 juli 2003 bedankt bigfoot. mijn budget is rond 1000 euro.kan iets meer als het waard is .maar diseq is dus niet het beste systeem voor motor. wat raad je me aan. de hyundai moet weg want is echt te traag.
Puch Geplaatst: 16 juli 2003 Geplaatst: 16 juli 2003 Zoals Bigfoot al aangaf schaf je best een ontvanger met ingebouwde positioner aan en ga je te werk met een acurator. Het voordeel van een acurator is dat je schotel ook beter bevestigd is. (2 punten ipv 1 punt met diseqc) dit is zeker aan te raden met een 120cm schotel. Ontvangers met ingebouwde positioners zijn meestal aan de dure kan. Een goedkopere oplossing is een apparte analoge positioner te gebruiken. Dit is samen met de ontvanger van je keuze meestal goedkoper dan de ontvanger met de ingebouwde positioner. Nadeel van dit systeem is dat je de schotel appart moet laten sturen. Dus eerst de schotel laten draaien naar de satelliet en dan pas met de ontvanger zappen. Met een ingebouwde positioner draait de schotel automatisch naar de satelliet als je aan het zappen gaat. Greetz, Puch iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Bigfoot Geplaatst: 16 juli 2003 Geplaatst: 16 juli 2003 Voor 1000 euro kun je een mooi setje kopen! Dan zou ik idd voor bijv. een Echostar 3600 gaan of een andere receiver met interne positioner. Daarbij koop je dan een 1.20m Channelmaster schotel, een actuator, en een Magic cam. Of een Topfield 3000 CIP die heeft ook een positioner (3 ampere, de Echostar heeft 5) Als je bij Google het volgende intikt krijg je een overzicht van receivers met positioner (klopt niet bij allemaal, soms wordt een diseqc sturing bedoelt): "positioner site:www.satellite-heaven.de" Veel onbekende Koreaanse merken maar misschien is die van Kaon wel geschikt. Prijzen vanaf: Topfield 3000 CIP - 350 euro Echostar 3600 IP - 500 euro
Gast Geplaatst: 16 juli 2003 Geplaatst: 16 juli 2003 bedankt ga ff kijken denk dat het echostar wordt.
Gast Geplaatst: 16 juli 2003 Geplaatst: 16 juli 2003 echostar ad3600 channelmaster 120cm draaibaar h-hmotor jaeger met superjack 18inch motor voor 996 euro.of manhattan 9800 welke is beter en sneller dat is heel belangerijk vooral na deze hyundai1010ir.
Bigfoot Geplaatst: 16 juli 2003 Geplaatst: 16 juli 2003 Welke van de 2 het snelste zapt dat weet ik echt niet. Maar na die Hyundai kan het alleen maar verbeteren denk ik! Echostar is een merk met een goede reputatie, ook kwa service van de fabriek.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen