Ga naar inhoud


[Strong 4355] scart pin 8 bij43555/4356 PVR


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn TV wenst een signaal op pin 8 van de scart plug anders blijft AV beeld zwart. Weet iemand hoe dat werkt met een srt 4356. De scart video instelling kent twee mogelijkheden nl. auto en STB. Deze worden niet besproken in het manual. Kent iemand het verschil.

Zijn er die een TV via scart RGB hebben aangesloten en zijn daarbij nog bijzonderheden over te vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Gebruik (indien aanwezig) de sat/tv toets op de afstandbediening, dit schakelt een spanninkje van +8 tot +12 volt op pen 8 van de scart aansluiting.

 

(dit wordt gebruikt om de tv automatisch op scart te laten springen, over het algemeen kun je de TV ook handmatig wel op deze scart aansluiting laten werken.)

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betekend dit dat naar jouw mening , indien je de sat ontvanger aanzet deze 8-12 volt op pin 8 schalelt.

 

Als ik de TV naar extern schakeld blijft het beeld zwart en ga ik er vanuit dat de 8-12Volt ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi,

 

De Sat/TV toets schakelt deze pin 8 aan of uit!

Deze toets zit op bijna alle sat.ontv.

 

Ik weet niet of de een multimeter hebt. Als je de sat/tv toets op je afstandbediening hebt kun je natuurlijk eens meten of die +/- 12volt op pen 8 komt te staan t.o.v. het blik van de connector.

(meet ook de kabel even na, mogelijk zit pen8 niet aangesloten)

 

Het is overigens vreemd dat de TV niets weergeeft.

Als je handmatig (dus met de tv-afstandbediening) de juiste scart aansluiting kiest moet je beeld krijgen.

 

Je hebt al eens een andere TV geprobeert en ook al eens een ander toestel aan de scartpoort?

 

Groeten

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...