Gast Geplaatst: 17 juni 2000 Geplaatst: 17 juni 2000 Hallo,<BR>Ik heb een vraag, Ik heb een Nokia 9800S ,een ASTON SECA Cam v 1.3, een JDM Programer en een IC kaart PICCARD 1 ,V1.1 met een 16f84 en een 2416 ic.<P>Nu is zit ik met een paar vragen, welke ic moet geprogrameerd worden ?, enkel de 2416 ic ?<BR>met een *.hex of een *.bin file ?<P>Welke soft gebruik ik best hiervoor,waar kan ik die soft vinden ?<BR>ik heb momenteel de soft ICPROG V 0.9d en PICCARD WRITER.<P>Moet ik de kleine ic zijnde 2416 vanuit de kaart in de programer stoppen of is er een andere manier ?<P>Hoppelijk is er iemand die mij op de goede weg kan sturen.<P>mvg 4CIP <P>------------------<BR>
Menno Geplaatst: 17 juni 2000 Geplaatst: 17 juni 2000 Hoi,<P>Je moet beide proggen .<BR>Het makkelijkste voor jouw kaartje is ,<BR>eeprom 24lc16 in de programmer en proggen met de .bin file en terug op je kaart plaatsen.<BR>Nu je Pic ic 16f84 in je programmer en proggen met de .hex file.<BR>Pic terug op je kaart en klaar.<BR>Let op dat je de goede .hex gebruikt ,in sommige releases zit ook een zogenaamde loader hex file.<BR>Die heb je alleen nodig als je een goldwafer kaart wilt proggen.<P>Ik raad je trouwens ook sterk aan om alle related postings op dit board door te nemen want daar had je dit ook kunnen lezen en nog veel meer.<BR>En let op dat je je vragen in het goede forum stelt.<BR>Deze had bijvoorbeeld in "Blockers, programmers, pic(kaarten) & Cam's" moeten staan.<P>Groetjes,<BR>Menno Vu Duo 4K S+C
Aanbevolen berichten